پوشش گسترده خدمات در مانی
2 میلیون و 10 هزار نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
کد خبر: ۸۰۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ 19 December 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی درنشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه 2 میلیون و 10 هزار نفردر آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: اجرای طرح پوشش بیمه اجباری از 15 آبانماه شروع شده که در این مدت بالغ بر 14 هزار نفر برای ثبت نام اولیه جهت پوشش بیمه اجباری مراجعه کرده اند.

نادر نانبخش مدت نام‌نویسی برای پوشش بیمه اجباری را شش ماه اعلام کرد و افزود: افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای تا 15 اردیبهشت ماه فرصت دارند جهت نام نویسی برای دریافت دفترچه بیمه به دفاتر مراجعه کنند.

وی گفت : صدور دفترچه بیمه اجباری رایگان مشروط به انجام آزمون وسع است و در صورت احراز عدم تمکن مالی 100 درصد سرانه حق بیمه سه دهک اول و 50 درصد سرانه حق بیمه دهک چهارم را دولت تقبل می کند.

نانبخش با اشاره به اینکه در 23 بیمارستان بخش دانشگاهی و دولتی تبادل الکترونیک اسناد انجام می شود و تنها در یک بیمارستان به علت تغییر نرم‌افزار بیمارستانی این طرح اجرا نمی‌شود، گفت: تبادل الکترونیک اسناد بیمارستانی در بیمارستان های خیریه، غیر دولتی و دانشگاهی اجرا نشده و ابلاغی برای اجرا نداریم اما احتمالا از سال آینده این مراکز نیز به چرخه تبادل الکترونیک اسناد بپیوندند.

نانبخش به آغاز طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در آذربایجان‌غربی از اسفند 97 در شهرستان نقده اشاره کرد وافزود: در حال حاضر 159پزشک، داروساز، ازمایشگاه و مرکز رادیولوژی در 7 شهرستان تحت پوشش این طرح است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تا پایان شهریور سال آینده همه شهرستانها تحت پوشش نسخه نویسی الکترونیکی قرار خواهند گرفت افزود: با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در شهرستانهای خوی و مهاباد تا پایان سال، 50 درصد شهرستانها تحت پوشش این طرح قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار