رئیس ستاد انتخابات:
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با اشاره به اتمام بررسی صلاحیت داوطلبین مجلس یازدهم گفت : رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه به مدت ۱۰ روز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۰۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ 18 December 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مصطفوی افزود: در این بررسی ها در اجرای مواد ۴۹ و ۵۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۷ آیین نامه اجرایی انتخابات از مراجع چهارگانه وزارت اطلاعات، سازمان ثبت احوال، دادستانی کل و اداره تشخیص هویت و پلیس بین الملل نیروی انتظامی استعلام گردید.

وی گفت: در آذربایجان غربی از مجموع ۵۳۱ نفر ثبت نامی، ۱۸ نفر پیش از اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها انصراف دادند و از مجموع ۵۱۳ نفر نامزد باقیمانده صلاحیت ۴۶۹ نفر تایید قرار گرفت و صلاحیت ۴۴ نفر نیز مورد تایید قرار نگرفت.

مصطفوی با بیان اینکه صلاحیت ۹۱/۵ درصد از ثبت نام شدگان تایید و ۸/۵ درصد نیز تایید نشد افزود: به نسبت دوره قبل شاهد کاهش ۲/۵درصدی در تعداد افرادی هستیم که صلاحیت شان مورد تایید قرار نگرفته است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: مراتب تاییدشدگان به هیات نظارت استان و تایید نشدگان نیز از طریق فرمانداری های حوزه های انتخابیه به داوطلبین ابلاغ شد.

 مصطفوی ادامه داد: افرادی که مورد تایید قرار نگرفته اند در صورت اعتراض می توانند از تاریخ ۲۸ آذرماهبه مدت ۴ روز شکایت خود را به هیات نظارت استان واقع در ارومیه، خیابان کاشانی، روبروی بیمارستان شهید مطهری تسلیم نمایند.

وی تصریح کرد: هیات نظارت استان نیز بر اساس ماده ۵۲ قانون و تبصره های ذیل آن از تاریخ ۲ تا ۲۱ دی ماه بمدت ۲۰ روز فرصت دارد تا بررسی های لازم پیرامون شکایت داوطلبان تایید نشده و نیز افراد تایید شده را به فرمانداری های مراکز حوزه انتخابیه اعلام نماید.   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار