با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت
رییس خانه صنعت آذربایجان‌غربی: از ابتدای امسال تاکنون 47 واحد صنعتی راکد استان به چرخه تولید بازگشتند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد به 60 واحد افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۰۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 15 December 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدفاروق گرمیانی گفت: احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال صنعتی استان شتاب خوبی گرفته و اعطای تسهیلات بانکی و حمایت بخش دولتی از صاحبان این واحدها جریان دارد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و 200 واحد تولیدی در استان وجود دارد که از این تعداد، 947 واحد به میزان حدود 60 درصد فعال است و بقیه نیمه‌فعال، راکد یا در دست ساخت می‌باشد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 34 شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، افزود: بیش از 22 هزار و 800 نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول فعالیت هستند.

رییس خانه صنعت آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح توسعه شهرک‌های صنعتی استان نیز گفت: هم‌اکنون طرح توسعه 10 هکتاری شهرک صنعتی مهاباد و فاز سه شهرک صنعتی ارومیه شروع شده و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

گرمیانی افزود: استفاده از فناوری‌های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولیدکنندگان و استانداردسازی واحدها و تولید از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین‌المللی است و تولیدکنندگان باید به این عوامل دقت کنند.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی آغاز شده است.

برچسب ها: صنعت ، ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار