امام جمعه خوی گفت : ایجاد جامعه اسلامی پیشرفته و الگو از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه است .
کد خبر: ۸۰۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ 13 December 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته، بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی، با اشاره به ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: ایجاد جامعه اسلامی پیشرفته و الگو از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه است.

اوافزود: بخش مهمی از موفقیت‌های چهل ساله انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در میدان‌های مختلف سیاسی، علمی، اقتصادی و نظامی داخلی و خارجی مرهون همکاری و هم فکری حوزه و دانشگاه بوده است.

شکوری در ادامه با اشاره به هدف از وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در طول چهل سال دشمنان ملت ایران و مخالفین وحدت این دو مرکز علمی کشور سمپاشی‌های زیادی کردند تا از این ایده و اندیشه رهایی بخش جلوگیری کنند و اهداف انحرافی زیادی را در فضای مجازی و سایر رسانه‌ها مطرح کردند.
 
او اضافه نمود: مقام معظم رهبری  که یکی از منادیان واقعی و جدی وحدت حوزه و دانشگاه هستند در مورد اهداف این وحدت چنین فرموده،وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت درهدف، هـدف ایـن است که هـمه بـه سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته و مستقل، جامعه پیشاهنگ و جامعه الگو بروند، جامعه‌ای که مردم دنیا با نگاه به او جرئت پیدا کنند تا فکر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و در عمل پیاده کنند.

شکوری در ادامه با اشاره به شعار‌های تفکر جدایی دین از سیاست اظهار داشت: از قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی که دانشمندان سکولار غربی ضدیت خود را با آموزه‌های دینی اعلان کرده و به مبارزه با ادیان الهی پرداختند و با مرور زمان پیروانی در کشور‌های اسلامی پیدا کردند شعار‌های متعددی را از قبیل: دین صرف رابطه بین خلق و خالق است حـق دخـالـت در زنـدگی بـشر نـدارد، دین عامل عقب مکاندگی جوامع بشری است، دین اسلام مربوط به هزار و چهارصد سال قبل است لذا زمان آن سپری شده است، اگر مسلمانان بخواهند به تمدن برسند باید با دین خداحافظی کنند، مرتجع معرفی کردن رهبران و مبلغان دینی در جوامع اسلامی و .. علیه دین سر دادند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار