معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی از افزایش ۱۴۶ درصدی صادرات از بازارچه‌های مرزی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ 08 December 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمد دهقان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: در ۸ ماهه گذشته، حجم صادرات انجام شده از بازارچه‌های مرزی استان ۴۸۳ هزار تن به ارزش ۶۹۸ میلیون دلار بوده است که از لحاظ ارزشی ۱۴۶ درصد و از لحاظ وزنی ۲۰ درصد افزایش داشته است.
 
او افزود: همچنین در ۸ ماهه گذشته، صادرات انجام شده از گمرکات استان ۴۰۸ هزارتن به ارزش ۵۲۵ هزار دلار بوده که از لحاظ ارزشی بیش ۴۵ درصد رشد داشته است.
 
دهقان در خصوص واردات کالا نیز اضافه کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه کشور‌های غربی علیه کشورمان در ۸ ماهه نخست سال جاری از بازارچه‌های مرزی استان ۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۴۵ میلیون دلار واردات انجام شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۵۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۹۳ درصد رشد داشته است.
 
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: همچنین واردات انجام شده از گمرکات استان در ۸ ماهه نخست سال جاری ۳۳۳ هزارتن به ارزش ۴۴۵ میلیون دلار بود که از لحاظ وزنی ۴۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۵۹ درصد افزایش داشته است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار