سمینار آموزشی سیستم های ارتینگ در توزیع برق آذربایجان غربی با حضور مدیران توزیع برق شهرستان‌ها و در محل سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد
کد خبر: ۸۰۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹ 07 December 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی در این سمینار به جنبه‌هایی از استاندارد توانیر در اجرای سیستم ارتینگ که در شرکت‌های توزیع به اجرا در نمی‌آیند و یا در اجرای آن با مشکل مواجه هستند؛ پرداخته شد.

شاهرخ شجاعیان مدرس سمینار آموزشی عنوان کرد: یکی از دردهای اصلی شرکت‌های توزیع همواره اجرای سیستم اتصال به زمین بوده و هست.

 وی افزود: در خصوص جزئیات فنی و استانداردها در این حوزه همیشه جای بحث و سوال بوده و در مجموعه استاندارد‌های ملی ایران استاندارد ویژه‌ای که بصورت مجزا و مستقل به مبحث طرح و اجرای اتصال زمین بپردازد، تا کنون تدوین نشده است، اما سری استاندارد‌های ملی ایران با عنوان "تاسیسات الکتریکی ساختمانها" از مباحث اتصال زمین (با مصارف الکتریکی) پشتیبانی می‌کند که در اساس کارها قرار دارند.

مدرس این سمینار خاطر نشان کرد: البته سیستم‌های اتصال به زمین و ارتینگ در هر استان و منطقه‌ای اجرای متفاوتی دارد که این امر به دلیل شرایط جوی و آب و هوایی مختلف استان‌ها است که سبب می‌شود که هر کدام استاندارد خاصی را بدنبال خود وارد این عرصه کرده و به همین علت نیز مراجع و استاندارد‌های گوناگونی در کشور رایج شده است، اما بهتر است در این مورد به استاندارد ملی و بین المللی استناد شود.

وی اضافه کرد: برای کاربردی شدن مباحث در دوره سیستم‌های اتصال به زمین  تجربیات و موفقیت‌های سایر شرکت‌های توزیع نیروی برق استان‌های مختلف مطرح خواهد شد تا در صورت موارد مشابه بتوان از این تجربیات استفاده کرد

شجاعیان ادامه داد: در این دوره آموزشی دو روزه اصول و مبانی ارتینگ به صورت عملی و کاربردی ارائه می‌شود؛ اصول کاربردی که در دانشگاه‌ها به صورت تئوری نمی‌توان به آن رسید.

وی تصریح کرد: همواره دوره‌های ارتینگ دوره‌های چالش برانگیزی هستند چرا که نظرات و سلایق مختلف اجرا کننده‌ها در آن  دخیل می‌شود.

گفتنی است در این سمینار آموزشی به سه بخش اصول و مبانی ارتینگ،  روش‌های اجرایی الکترودهای مختلف، تست و تحویل و اندازه گیری پرداخته شد

شایان بذکر است که در پایان این سمینار آموزشی دو روزه افراد حاضر سوالات رایج در شرکت‌های توزیع در زمینه ارتینگ را مطرح و مدرس دوره به این سوالات پاسخ داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار