در آذربایجان غربی
فعالیت هیات‌های اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز در این استان آغاز شد.
کد خبر: ۸۰۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ 07 December 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: فعالیت هیات‌های اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز در این استان آغاز شد.
علی مصطفوی با اشاره به اینکه در این استان ۱۰ حوزه اصلی، ۳۱ حوزه فرعی و سه حوزه برای اقلیت‌های دینی وجود دارد، افزود: هیات اجرایی در هر حوزه متشکل از ۱۱ نفر عضو اصلی است که هشت نفر آنان از میان معتمدان انتخاب شده‌اند و سه نفر دیگر نیز فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب و رییس اداره ثبت احوال شهرستان را شامل می‌شوند.

وی به نحوه انتخاب هشت معتمد هر حوزه نیز اشاره کرد و گفت: براساس ماده ۳۲ قانون انتخابات، فرمانداران و بخشداران هر حوزه انتخابیه ۳۰ نفر از معتمدان از میان اقشار مختلف مردم را که بومی باشند، انتخاب و به منظور تایید صلاحیت به هیات نظارت معرفی کردند؛ پس از دعوت از ۳۰ معتمد تایید شده و با تشکیل جلسه‌ای در حضور هیات نظارت، هشت نفر به عنوان معتمد اصلی و پنج نفر به عنوان معتمدین علی‌البدل با رای مخفی انتخاب شدند.


وی همچنین با اشاره به اینکه طی ۶ روز گذشته ۳۵۱ نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از این استان داوطلب شده‌اند، بیان کرد: از این تعداد که نوعی رکورد در ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، ۳۲۰ نفر مرد و ۳۱ نفر زن هستند.
«مصطفوی» ادامه داد: امروز آخرین مهلت ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی است و پیش‌بینی می‌شود بیشترین میزان ثبت‌نامی را نظیر سال‌های گذشته در روز آخر شاهد باشیم.

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود و مردم آذربایجان‌غربی ۱۲ نماینده را در این روز راهی مجلس می‌کنند.
برچسب ها: معاون سیاسی ، مصطفوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار