خطبه های نماز جمعه ارومیه
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه: افرادی که توان مدیریتی ندارند وارد صحنه انتخابات نشوند.
کد خبر: ۸۰۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 06 December 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: در انتخاب نمایندگان مجلس افرادی که توان مدیریتی ندارند از حضور در صحنه امتناع ورزند.


حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر بودن توان مدیریتی گفت: افرادی که توان مدیریتی ندارند از حضور در صحنه امتناع ورزند و صرفاً با تشویق چند نفر از اطرافیان احساس تکلیف نکنند و این مسئولیت سنگین را نپذیرند.


حجت‌الاسلام قریشی با تشریح وظائف نمایندگان مجس، حضور در مجلس و دارا بودن شم سیاسی و توانایی تشخیص ایرادات وزارتخانه های دولت را از لازمه های یک نماینده خوب عنوان کرد و گفت: قانونگذاری و نظارت بر عملکرد مجریان قانون از وظائف مجلس است و تمام مشکلات موجود در کشور نهایتاً به دست مجلس حل می شود چرا که صلاحیت وزرا را نمایندگان مجلس تعیین می کنند.


امام جمعه ارومیه گفت: نماینده مجلس علاوه بر قانون‌شناس باید نسبت به نظارت دقیق بر امور اهتمام ویژه ای داشته باشد و با تعهد و تخصص در زمینه انتخاب مسئولان نظر کارشناسی و جدی بدهد و از فریب مردم دوری کند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین به فرا رسیدن روز دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: 16 آذر نمادی از استکبار ستیزی دانشجویان آگاه و با بصیرت ایران است و لازم است همواره با گرامی داشت شان و مقام دانشجو و دانشگاه ، فضا برای مشارکت دانشجویان در عرصه های مختلف، علمی، اجتماعی  و سیاسی فراهم شود. 


او با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم تولید علم در کشور نیز گفت: دانشگاهیان باید در عرصه تولید علم حاضر باشند و با اجتناب از ترجمه و واردات علوم و فنون غرب بدون رویکرد بومی گرایی، در مسیر پیشرفت کشور گامهای جدی بردارند.

بیان نکاتی در خصوص جایگاه نماز و خانواده از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار