معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: نخستین جشنواره ملی گردشگری - فرهنگی تخت سلیمان تکاب در روز‌های ۱۴ تا ۱۶ آذرماه جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۰۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 02 December 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی, جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: جشنواره گردشگری تخت سلیمان تکاب به عنوان یکی از هفت رویداد گردشگری کشور در نیمه دوم سال از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور معرفی شده است.
 
او با بیان اینکه در کنار برگزاری این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های گردشگری نیز همزمان در روز‌های ۱۴ تا ۱۷ آذرماه نیز در این شهرستان برگزار خواهد شد اضافه کرد: گفت: این جشنواره و نمایشگاه با مشارکت استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و آذربایجان‌شرقی به میزبانی تکاب برگزار خواهد شد.
 
جباری افزود: این جشنواره با هدف جلب نظر به سمت ظرفیت‌های گردشگری تکاب، شناساندن ظرفیت‌های فراموش شده طبیعی و تاریخی این شهرستان و معرفی جاذبه‌های تخت سلیمان برگزار می‌شود.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی - آئینی، برگزاری توانمندی‌های گردشگری و نمایشگاه صنایع دستی، کارگاه‌های معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اجرای تور‌های گردشگری از جمله بخش‌های در نظر گرفته شده برای این جشنواره است.
 
مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب که در سال ۱۳۸۲ به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است با دریاچه شگفت انگیزش در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است. این اثر جهانی با آثاری پر رمز و راز، دارای عجایب سحر آمیزی از زادگاه زرتشت است. تخت سلیمان در دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی، گذرگاه راه‌های عمده‌ای بوده که از همدان به ارمنستان و آسیای صغیر می‌رفته است.
 
انتهای پیام/حمید مختاری
برچسب ها: تخت سلیمان ، تکاب ، ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار