شهردار حضرت پور:
شهردار ارومیه گفت: در تلاشیم امسال صادرات محصول سیب را به 600 هزار تن برسانیم.
کد خبر: ۸۰۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵ 01 December 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمد حضرت پور با اشاره به قیمت محصول سیب،  بیان کرد:  در حال حاضر قیمت سیب همان گونه که به کشاورزان قول داده بودیم کمتر از 5 هزار تومان به فروش نمی رسد و این محصول تا قیمت 8 هزار تومان هم به کشورهای مختلف صادر می شود .
وی با بیان اینکه روزانه 100 کامیون حاوی محصول سیب از میدان خارج  و به نقاط مختلف کشور و خارج از کشور صادر می شود، اظهار کرد:  40 درصد از محصول سیب به خارج از کشور صادر و 60 درصد در داخل کشور مصرف می شود و این بسیار امیدوار کننده است و کشاورزان از این فرصت استفاده کنند .
شهردار ارومیه با اشاره به تلاش برای صادرات محصول سیب و حمایت از آن،  بیان کرد:  سال گذشته 450 هزار تن صادرات سیب داشتیم و در تلاشیم  با برنامه ریزی  آن را به 600 هزار تن برسانیم . 
وی گفت:  اگر بتوانیم 50 درصد از ظرفیت تولید سیب را صادر  و 50 درصد را در بازارهای داخلی توزیع کنیم، باغداران ضرر نمی کنند و در آن صورت شاهد رونق اقتصادی در این بخش  خواهیم بود.
به گفته شهردارارومیه تمام تلاش  ها بر این است که با افزایش صادرات محصولات کشاورزی از کشاورزان حمایت کنیم چرا که  حمایت از آنها و رونق اقتصادی در این بخش باعث توسعه می شود. 
وی از کشاورزان درخواست کرد که محصول سیب خود را  از هم اکنون و به تدریج وارد بازار کنند چرا که هم بازار داخلی و هم بازار خارجی برای محصولات کشاورزی مطلوب است  و باغداران در این زمینه نگران نباشند و این محصول را فقط در اسفند ماه وارد بازار نکنند .
شهردار ارومیه  ابراز امیدواری کرد که با افزایش تولیدات  سیب و افزایش کیفیت آنها شاهد افزایش صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور باشیم.
وی خاطر نشان کرد:  در راستای حمایت از چرخه تولید محصولات باغی از محصولات استان خودمان باید استفاده کنیم و به همین دلیل در شیب یلدا برای پرسنل شهرداری ارومیه محصول سیب خریداری می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار