گردشگران خارجی از مجموعه تخت سلیمان تکاب دیدن کردند .
کد خبر: ۸۰۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶ 29 November 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌سلیمان تکاب گفت: ۳۵ گردشگر خارجی از کشورهای ژاپن، چین، سوئیس و آلمان در ۲ روز گذشته این آثار باستانی و سایر بناهای تاریخی و طبیعی تکاب بازدیدکردند.
 
امیرمطلوبی افزود: این گردشگران خارجی شامل گروه جهانگرد ۱۹ نفری ژاپنی، ۱۲ گردشگر چینی، ۲ گردشگر از سوئیس و ۲ گردشگر آلمانی بود که به طور جداگانه از محوطه باستانی و تاریخی مجموعه میراث جهانی تخت‌سلیمان، کوه زندان سلیمان و چشمه‌های آب‌گرم احمدآباد بازدید کردند.

مدیر مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان اظهار داشت: گردشگران چینی، سوئیسی و آلمانی که از استان کردستان به تکاب آمده بودند پس از بازدید از مجموعه آثار طبیعی و تاریخی این شهرستان و یک شب اقامت در اقامتگاه بوم‌گردی «آتر»، تکاب را به مقصد استان زنجان ترک کردند.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج‌هزار گردشگر خارجی از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب بازدید کرده‌اند.
مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب که در دوره‌های مختلف تاریخی محل سکونت اشکانیان، ساسانیان و ایلخانیان بوده در جنوب‌شرقی آذربایجان‌غربی و در ۴۵ کیلومتری شهر تکاب واقع شده از دوره ساسانیان باقی‌مانده است و با بخش‌های مختلفی همچون تالار ستون دار، ایوان خسرو، دروازه ها و دیوارهای مستحکم‌اش از بناهای مهم تاریخی جهان به شمار می‌رود.

تکاب در جنوبی‌ترین نقطه آذربایجان‌غربی و در منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی واقع شده و یک اثر تاریخی جهانی و ۱۷۰ اثر طبیعی و تاریخی ثبت ملی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار