نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: داشتن قدرت مدیریتی باید ارجح بر سایر مشخصات در انتخاب نمایندگان مجلس باشد.
کد خبر: ۸۰۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ 29 November 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به حضور مردم در صحنه مقابله با آشوب‌های اخیر، از این بصیرت مردم تقدیر کرد و اظهار داشت: نیروهای امنیتی و بسیج اجازه تعدی آشوبگران را ندادند و در ادامه نیز باید نمایندگان مجلس و مسئولان مربوطه نسبت به رساندن درخواست مردم به گوش مدیران تلاش کنند.

وی، افزود: باید تدبیر مناسب شود، چرا نمایندگان با کارشناسی مناسب نسبت به بررسی وضعیت اقدام نمی‌کنند؟ مردم از دولت و مجلس انتظار انجام کارها با کارشناسی را دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: اینکه نمایندگان مجلس با آشوب‌ها نسبت به ارائه طرحی اقدام کنند درست نیست، باید همراه با کارشناسی و با طمانینه باشد.

وی، ادامه داد: عنوان کمک هزینه حمایت معیشتی درست نیست و باید عنوان درستی برای مردم ایران انتخاب شود که عظمت و عزت مردم را زیر سوال نبرد.

حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته بسیج، ابراز داشت: تمام مسئولان و مردم باید در خصوص بیانات ایشان در جمع بسیجیان اهتمام داشته باشند.

وی، گفت: جای تاسف است که مدیران و مسئولان از همراهی رهبر انقلاب در عرصه‌های مختلف بازمی‌مانند.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: مجاهدت در عرصه دفاع سخت و نرم باید برای همه مردم و مسئولان در اولویت باشد و روحیه بسیجی برای همه معنا داشته باشد.

وی، با اشاره به اینکه مسئولان باید همانند بسیجیان دوران دفاع مقدس نسبت به تلاش و کوشش در مسیر رفع نیازهای مردم پیش‌قدم شوند، بیان داشت: اینکه رهبر انقلاب در مورد لزوم آینده‌نگری بسیجیان تاکید دارند، نشان دهنده اهمیت این موضوع و نیاز کشور به هشیاری و دوری از خواب و بیخیال است که نیاز امروز جامعه است.

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: باید دشمن را بشناسیم و از غفلت دوری کنیم. باید یاد و خاطره بسیجیان واقعی و نمونه در جامعه زنده و بازآوری شود. همه در این راستا تلاش و همت کنیم و یاد بزرگان عرصه‌های مختلف را در جامعه زنده نگه داریم.

وی، ضمن گرامیداشت یاد شهید مدرس، به اقدام وی برای استیضاح رضاشاه اشاره کرد و گفت: همین اقدام انقلابی وی باعث شد تا به دست خناسان شهید شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ابراز داشت: نمایندگان مجلس باید با الگوگیری از شهید مدرس نسبت به اقدام انقلابی و با نترس بودن به گرفتن حق مردم اقدام کنند.

وی، گفت: انتخاب نمایندگان باید با تدبر و عقلانیت باشد چراکه هر نماینده نشانه عقل، فهم، درک و شعور مردم منطقه است، باید کسی انتخاب کنیم که موجب افتخار و سربلندی باشد نه اینکه مردم بخاطر انتخاب سرافکنده شوند.

حجت‌الاسلام قریشی، اضافه کرد: ثبت‌نام برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس باید با بررسی و شناخت واقعی زمان و شرایط باشد. مسئولان مربوطه هم باید شرایط را اصلاح کرده و نسبت به سهولت شرایط انتخاب اقدام کنند.

وی، عنوان کرد: چرا باید رای به سمت پولدارها و اهالی زور و زر و تزویر برود؟ مسئولان باید طوری اقدام کنند که معیار از قدرت‌مداری و پولداری به سمت فضل و برتری علمی و توانمندی برود.

امام جمعه ارومیه، گفت: باید وضعیت مالی کاندیداها بررسی و رسیدگی شود و سقف مالی برای حضور در صحنه معرفی شود.

وی، افزود: قدرت مدیریتی باید ارجح بر قدرت مالی باشد.

حجت‌الاسلام قریشی، در پایان اظهار داشت: هیچ تاییدیه‌ای از سوی نمایندگان ولی‌فقیه انجام نمی‌شود و هر فردی نیز سراغ من برای حضور در صحنه بیاید تنها با راهنمایی و درخواست برای حضور در صورت داشتن توان مدیریتی مواجه می‌شود.

بیان نکاتی در خصوص معاد و خانواده از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود/اروم نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار