ارومیه- ایرنا-جمهوری‌آذربایجان صادر شد.
کد خبر: ۷۹۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 20 November 2019

علی‌محمد نیکبخت افزود: هر فقره از این محصولات حدود ۳۰۰ دلار بوده و ارزش مجموع کالاهای صادر شده ۱۱ هزار و ۴۰۰ دلار بوده است.

وی ادامه داد: این محصولات طبق تفاهم نامه‌ای بین شرکت اروم نیرو توان و شرکت INTERNERQO از کشور جمهوری آذربایجان صادر شده‌است.

وی ادامه داد: طبق این توافق صادرات این محصول از اوایل تیرماه سال جاری شروع شده و تا پایان امسال حدود ۳۰۰ دستگاه بهینه ساز مصرف برق به این کشور صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: طراحی خازن‌های صنعتی با آرایش ستاره زمین شده از سال ۱۳۸۹ و به منظور کاهش معایب موجود در طراحی بانک خازنی در شرکت اروم نیرو توان کلید خورد.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: به این ترتیب نسل جدیدی از خازن‌ها به منظور کاهش توان راکتیو و اصلاح ضریب توان، کاهش تلفات کابلی، کاهش درصدی از تلفات انرژی اکتیو، بهینه سازی مصرف برق طراحی و ساخته شد.

نیکبخت اضافه کرد: این دستگاه خازنی در ۶ ظرفیت پنج، ۷.۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ کیلووات با هدف کاهش هشت تا ۱۰ درصدی مصرف برق تولید و روانه بازار می‌شود.

تولید آزمایشگاهی این نسل خازنی جدید به منظور کاهش توان راکتیو و اصلاح ضریب توان، کاهش تلفات کابلی و تلفات انرژی اکتیو و بهینه سازی مصرف برق از سال ۱۳۸۹ توسط «اکبر جلالی» در ارومیه شروع شده بود؛ این مخترع از سال ۱۳۹۰ ایده خود را به مرحله اجرا درآورده و در زمان حاضر نیز با تولید انبوه، بازار هدف خود را پیدا کرده است.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه‌گذار بپردازد.

مدیران این پارک در تلاش هستند تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کنند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار