نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اروپایی‌های طرف برجام روابط اقتصادی درستی با ایران ندارند، بانک‌های اروپایی نیز با ما همکاری نمی‌کنند. صنایع هواپیمایی آنها با ایران ارتباطی ندارد حتی اجازه نمی‌دهند که هواپیمایی ایرانی در فرودگاه‌های آنها بنشیند اجازه داشتن حساب بانکی به دانشجویان ایرانی هم نمی‌دهند بنابراین اروپا دیگر چه کاری می‌خواهد انجام دهد؟
کد خبر: ۷۹۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ 12 November 2019


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی با یادآوری گام چهارم کاهش تعهدات برجام و عملکرد اروپایی‌ها در مقابل اقدامات ایران، گفت: موضع‌گیری‌های اروپایی‌ها طی چند ماه گذشته در سازمان ملل، همراهی با ترامپ و اصرار فشار به ایران روشن کرد که اروپایی‌ها و آمریکا در برجام مقابل جمهوری اسلامی ایران تقسیم کار کردند.

اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در اصل مخالفت با ایران اختلافی ندارند

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه اروپایی‌ها هویج را نشان می‌دهند و آمریکایی‌ها چماغ را بلند کردند، راهکار توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی قطعا برای ایجاد احساس خطر در میان اروپایی‌ها اقدام درست است. به ویژه آنکه ما هم در مجلس پروتکل الحاقی را تصویب نکردیم.

وی افزود: اروپایی‌ها نه تنها توانایی مقابله با آمریکا و جبران خسارات برجام را ندارند بلکه نمی‌خواهند که کار عملی انجام دهند، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در اصل مخالفت با نظام جمهوری اسلامی اختلافی ندارند و تنها تاکتیک‌هایشان متفاوت است.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه امیدی به بازگشت اروپایی‌ها به اصل برجام نیست مگر آنکه احساس خطر بکنند، یادآور شد: همانطور که 5+1 با آغاز غنی سازی 20 درصد به پای میز مذاکره با ایران آمدند، اجرای پروتکل الحاقی باید متوقف شود تا اروپایی‌ها مجدد از جانب جمهوری اسلامی ایران احساس خطر کنند.

سیاست اروپایی‌ها: فشار بیشتر علیه ایران

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کاهش تعهدات برجام از حقوق به حق ایران است اما با این روند اروپایی‌ها به سمت فشار بیشتر جذب می‌شوند، گفت: اروپایی‌ها ممکن است از کانال شورای حکام فشار به ایران را پیش ببرند اما آنها باید بدانند که دست خود را خالی کردند.

وی افزود: اروپایی‌های طرف برجام روابط اقتصادی درستی با ایران ندارند، بانک‌های اروپایی نیز با ما همکاری نمی‌کنند. صنایع هواپیمایی آنها با ایران ارتباطی ندارد حتی اجازه نمی‌دهند که هواپیمایی ایرانی در فرودگاه‌های آنها بنشیند. اجازه داشتن حساب بانکی به دانشجویان ایرانی هم نمی‌دهند بنابراین اروپا دیگر چه کاری می‌خواهد انجام دهد؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اروپایی‌ها باید احساس خطر از جانب جمهوری اسلامی ایران کند، آنها باید بدانند که جایگاه سیاسی و اقتصادی خود را در جمهوری اسلامی از دست می‌دهند. ما به خوبی می‌دانیم کشورهای دیگر را جایگزین اروپایی‌ها کنیم. تاکنون هم ما اقدامات کاهش تعهداتی را بر اساس بندهایی که طبق توافق هسته‌ای به ما اجازه داده شده در دستور کار قرار دادیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار