علی حسینی با حسرت المپیک رفت
علی حسینی به رغم شایستگی هیچگاه نتوانست در المپیک وزنه بزند و عمده عمر قهرمانی اش را در محرومیت ناشی از دوپینگ گذراند.
کد خبر: ۷۹۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹ 12 November 2019

تابناک اردبیل- شاید بیراه نباشد اگر بگوییم که سعید علی حسینی یکی از خبرسازترین وزنه برداران ایرانی در طول تاریخ بوده؛ وزنه برداری که در آخر هم به هدف اصلی خود یعنی کسب مدال المپیک نرسید و مجبور به خداحافظی شد.

این وزنه بردار سنگین وزن اردبیلی که بیش از یک دهه قبل در رده جوانان خوش می درخشید و از او به عنوان جانشین حسین رضازاده یاد می شد، با 2 بار دوپینگ پیاپی به محرومیت مادام العمر محکوم شد تا قبل از ورود به مسابقات جهانی در رده بزرگسالان دچار یک شوک بزرگ شود. هم خودش و هم پدرش تا مدتی به این رای اعتراض داشتند و معتقد بودند دست هایی در کار بوده تا سعید علی حسینی کنار برود.

حتی اخیرا پدر سعید علی حسینی در گفت و گو با "ورزش سه" بار دیگر این اتهامات را نسبت به حسین رضازاده و بهرام افشارزاده مسئولان فدراسیون وقت تکرار کرد.

 

با این حال تلاش علی حسینی و پدرش با گرفتن وکیل بین المللی بعد از چند سال جواب داد و محرومیت او به 8 سال کاهش یافت تا امید دوباره ای برای بازگشت سعید به تخته وزنه برداری به وجود بیاید. 

2 سال قبل بود که سعید علی حسینی بعد از 8 سال دوری از وزنه برداری با استقبال مسئولان به تیم ملی بازگشت و شروع خوبی هم داشت. او در مسابقات جهانی 2017 در آمریکا، توانست عنوان نایب قهرمانی جهان را بالاتر از بهداد سلیمی کسب کند. 

سال قبل در بازی های آسیایی هم سهم سعید علی حسینی مدال نقره بود تا اثبات شود که او با آمادگی کامل برگشته و می خواهد در 30 سالگی به آرزوهای دست نیافته خود برسد. 

با اینکه به نظر می رسید بعد از خداحافظی بهداد سلیمی، گزینه اول مدال آوری وزنه برداری ایران در المپیک سعید علی حسینی باشد، او قبل از مسابقات جهانی 2019 به دلیل مصدومیت از لیست تیم ملی خارج شد و وقتی برای بازگشت به تیم ملی اقدام کرد که دیگر دیر شده بود!

علی حسینی به خاطر غیبت در چند مسابقه مهم گزینشی المپیک شانس حضور در این رویداد مهم را از دست داد تا رویای رفتن روی سکوی المپیک برای او رنگ ببازد. سعید در آستانه 32 سالگی چند هفته ای با خودش کلنجار رفت تا اینکه بالاخره دیروز خبر رسمی خداحافظی او از سوی فدراسیون وزنه برداری منتشر شد. 

 

آنطور که فدراسیون اعلام کرده علی حسینی با امضای نامه رسمی بازنشستگی، از دنیای ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرد. او در این نامه، ضمن درخواست بازنشستگی از ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، قید کرده که نام وی را از سیستم ADAMS (مدیریت و نظارت آنتی دوپینگ) خارج کنند.

فدراسیون وزنه‌برداری نیز بعد از تنظیم نامه بازنشستگی علی‌حسینی، این درخواست را به فدراسیون جهانی(IWF) ارسال خواهد کرد.

واکنش پدر سعید علی حسینی

پدر سعید علی‌حسینی هم گفت: افرادی که سبب خدا حافظی پسرم از دنیای قهرمانی شدند را نمی‌بخشم و سعید دیگر انگیزه‌ای برای تمرین کردن نداشت.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
حیف و هزاران حیف. متاسفم برای همه مسئولان از مدیر تربیت بدنی گرفته تا نمایندگان و استاندار و ....
سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
حيف چنين استعدادهايي كه بخاطر حسادت دشمنان و بي كفايتي مسئولان به آساني از بين رفتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار