امام جمعه خوی گفت : جهانی شدن دین مقدس اسلام از برکات سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی هجرت رسول خدا(ص) ازمکه به مدینه است .
کد خبر: ۷۹۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹ 08 November 2019

 


به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های عبادی ، سیاسی نماز جمعه این هفته ، بعداز توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوای الهی ، با اشاره به فرا رسیدن سالروز هجرت نبی مکرم اسلام گفت : جهانی شدن دین مقدس اسلام از برکات سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی هجرت رسول خدا(ص) ازمکه به مدینه است .

خطیب نماز جمعه در ادامه با اشاره به ۱۲ ربیع الاول روز ورود رسولخدا(ص) به مدینه در پی هجرت از مکه با اشاره به آثار و برکات سیاسی اجتماعی و فرهنگی هجرت آن بزرگوار اظهار داشت : گسترش دین اسلام و ازدیاد مسلمانان ، تشکل پیدا کردن مسلمانان در مدینه ، بوجود آمدن ارتش مقتدر اسلام ، تشکیل حکومت اسلامی در مدینه ، مهار و سرکوب دشمنان (اعم از مشرکان و یهودیان) ، جهانی شدن دین مقدس اسلام ، پیروزیهای پی در پی و فتح مکه ، تربیت یافتن انسانهای وارسته ای مانند سلمان ،عمار ،ابوذر و ... از جمله برکات این هجرت می باشند .

نتایج تلخ برداشتهای غلط از آموزه های دینی
شکوری در ادامه خطبه اول با ادامه بحث توکل اظهار داشت : یکی از مباحثی که در زمینه توکّل مورد توجه اهل بیت(ع) قرار گرفته است ادب توکّل می باشد. نوع این روایات اصلاح دیدگاه تعدادی از مسلمانان است که برداشتهای غلط و انحرافی از توکل داشتند و به پیامبر(ص) و ائمه(ع) مراجعه می کردند و آن بزرگواران این برداشتهای غلط را اصلاح می فرمودند.
وی افزود : رسولخدا(ص) به عده ای گذر کرد که از کشاورزی دست کشیده بودند فرمود:ما أنْتُمْ؟شما چه کسانی هستید؟ پاسخ دادند : یعنی ما توکل کنندگانیم
رسولخدا(ص) فرمود : نه شما سربار دیگران هستید .

حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم با اشاره به مناسبتهای هفته ،وفات حضرت عبدالمطلب ،ازدواج رسولخدا(ص) با حضرت خدیجه ،میلاد حضرت رسول اکرم به نقل مرحوم کلینی و مشهور اهل سنت ،آغاز هفته وحدت و روز ورود رسولخدا(ص) به مدینه در پی هجرت از مکه را از جمله مناسبتهای هفته برشمرد .
وی در ادامه هجرت از دیدگاه اسلام را مورد بحث و بررسی قرار داد و با اشاره به انواع هجرت فراگیری دانش ،هجرت برای حفظ دین را از جمله مصادیق هجرت برشمردند که رسولخدا(ص) فرمود:کسیکه از خانه اش برای کسب دانش خارج می شود هفتاد هزار ملک او را بدرقه نموده و برای او استغفار می کنند.

عملکرد و نقش جمهوری اسلامی در ایجاد و گسترش وحدت اسلامی
خطیب با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت : چهل سال است جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت اسلامی را به دوش کشیده و با تمام وجود با مظاهر اختلاف به مبارزه برخاسته است ازجمله : طراحی سیاست خارجی بر مبنای وحدت اسلامی
، راه اندازی روز قدس در حمایت از فلسطین
، راه اندازی مجمع تقریب مذاهب اسلامی
، راه اندازی دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی
، برگزاری ۳۳ کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ، مقابله مستمر با اسرائیل و آمریکا ستمگران به ملل اسلامی ، سخنرانیها و مواضع متعدد رهبران ایران در دفاع از وحدت ، تدوین کتب،مقالات و نشریات بی شمار در موضوع وحدت اسلامی ، دفاع از مسلمانان جهان در مجامع بین المللی ،حمایت عملی از کشورهای اسلامی در برابر تجاوزات آمریکا .

استکبار جهانی و عوامل منطقه ای او موانع جدی تحقق وحدت اسلامی

امام جمعه خوی با اشاره به موانع وحدت در جوامع اسلامی گفت : در عین پیشرفتهای چشمگیر در گسترش وحدت در میان ملل اسلامی و بوجود آمدن یک جبهه قوی مقاومت در برابر نظام سلطه و به سقوط کشیده شدن تعدادی از حاکمان وابسته و رانده شدن آمریکا از کشورهای اسلامی ، عوامل اختلاف هنوز وجود دارد و باید مورد بررسی و درمان قرار بگیرند از قبیل : نفوذ و حضور استکبار در تعدادی از کشورهای اسلامی ، دامن زدن به اخـتلافات قـومی و مذهـبی بوسیله سرویسهای جاسوسی استکبار جهانی ، فرقه سازی استعمارگران در داخل جهان اسلام ، وجود حاکمان مستبد و دیکتاتور وابسته به غرب در تعدادی از کشورهای اسلامی ، راه اندازی جریانهای تروریستی از طریق آمریکا در کشورهای اسلامی .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار