نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت:فقها و علمای دین و در رأس آن مقام معظم رهبری نماینده و جانشین امام عصر (عج) در دوران غیبت کبری هستند و اطاعت از مقام معظم رهبری اطاعت از امام زمان است.
کد خبر: ۷۹۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 07 November 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی عصر امروز در مراسم عید بیعت با امام زمان (عج) که در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) دومین امامی است که در جوانی به شهادت رسید.

وی ادامه داد: امام(ع) پیش از شهادت خود علاماتی از جمله، اقامه نماز بر پیکر حضرت و درخواست پاسخ سوالات و خبر دادن از مقدار وجوهاتی که نزد شعیان است را صفات امام بعد از خود معرفی کرده بودند که پس از شهادت ایشان شیعیان با دیدن این نشانه‌ها در امام عصر (عج) نسبت به امامت امام زمان (عج) یقین پیدا کردند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه در دوران غیبت صغری وکلای امام زمان (عج) سوالات مردم را از حضرت می‌پرسیدند و پاسخ می‌دادند، افزود: در دوران غیبت کبری، امام زمان (عج) ارتباط مستقیم خود با وکلا را قطع و مردم را به فقهای دین ارجاع دادند.

وی در ادامه دعا برای حضرت، زیارت آل یاسین و دعای عهد را از جمله راه‌های ارتباط با امام عصر عنوان کرد و گفت: هر آنچه که بر بشر می‌گذرد امام عصر بر آن آگاه است و نباید ارتباط خود با امام زمان (عج) را قطع کرد بلکه باید در همه حال و امور با حضرت ارتباط داشته باشیم.

 قریشی اطاعت از رهبری را از اطاعت از امام زمان (عج) عنوان کرد و گفت: فقها و علمای دین و در رأس آن مقام معظم رهبری نماینده و جانشین امام عصر (عج) در دوران غیبت کبری هستند و اطاعت از مقام معظم رهبری اطاعت از امام زمان است.

وی با بیان اینکه در همه اعمال خود باید رضایت امام عصر(عج) را مد نظر قرار دهیم تاکید کرد: امروز رهبر انقلاب پرچمدار جهان اسلام است و این پرچم به دست امام عصر می‌رسد و حضرت با آن، حکومت اسلامی را در جهان بنا می‌کند و بنابراین با تبعیت از رهبری باید موجبات رضایت امام عصر (عج) را فراهم ساخت.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام احسان قلندری مسوول بنیاد مهدویت ارومیه با بیان اینکه اجتماع بیعت با امام زمان (عج) به منظور آمادگی شیعیان برای ظهور است گفت: این مراسمات چند سال است که برای آمادگی شیعیان برای ظهور امام عصر (عج) پیریزی شده است و برای برگزاری این مراسم ادارات، نهادها و خیران بسیاری کمک کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار