با حضور معاون وزیر نیرو؛
عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب اشنویه با حضور معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور آغاز شد.
کد خبر: ۷۹۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 05 November 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در این آیین کلنگ‌زنی این طرح اظهار داشت: برای اجرای سامانه فاضلاب شهر اشنویه ۶۵۳ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است. 
علیرضا رضوی افزود: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۹ هزار و ۷۷۵ مترمکعب در شبانه‌روز از سامانه فرآیند لجن فعال با هوادهی گسترده و قابلیت حذف ازت و فسفر برخوردار است.
وی طول شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی را ۱۰۲ کیلومتر عنوان کرد و گفت: این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع و با ۲ ایستگاه پمپاژ اجرا می‌شود و جمعیت هدف آن ۵۲ هزارنفر برای افق سال ۱۴۲۵ است.
وی گفت: هم‌اکنون تمامی جمعیت شهرستان اشنویه از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور نیز در این آیین اظهار داشت: متوسط شاخص بهره‌مندی آذربایجان‌غربی ۱۵ درصد از متوسط کشوری بیشتر است.
حمیدرضا جانباز افزود: تصفیه‌خانه شهرستان اشنویه از مدلی بسیار پیشرفته است که احداث آن به تازگی در کشور متداول شده است و یکی از ویژگی‌های مهم آن امکان استفاده از پساب این تصفیه‌خانه در بیشتر مصارف از جمله در بخش صنعتی است.
امروز همزمان با کلنگ‌زنی این طرح با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو طرح‌های حوزه آب آذربایجان‌غربی نیز به بهره‌برداری خواهند رسید.
هم‌اکنون ۶۵.۲ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.
۱۳ شهر استان از تاسیسات فاضلاب و ۱۱ شهر نیز از انشعاب فاضلاب بهره‌مند هستند که تلاش برای بهره‌مندی سایر شهرهای استان از خدمات این بخش همچنان ادامه دارد.
اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار