معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در دیداربا رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: بخش کشاورزی نقش مهمی در ثبات اقتصادی، ارتقای در آمد ناخالص و در نهایت رونق اقتصادی استان دارد.
کد خبر: ۷۹۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 05 November 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، بهنام شهدی افزود: بخش کشاورزی در آذربایجان غربی به عنوان اقتصاد اول استان ، نقش مهمی در اشتغال، تولید و ارتقای درآمد جمعیت استان دارد که رویکرد ارتقای این بخش با محوریت تولید برای ایجاد بازار و توسعه صادرات محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

شهدی اظهار کرد: با به کارگیری دانش فنی در توسعه بخش کشاورزی با استفاده از زیر ساختهای الکترونیکی و کشاورزی هوشمند، می توان مسیر گذر از کشاورزی سنتی به مدرن را هموار کرد.

وی خاطر نشان کرد: کشاورزی پایدار ترین بخش اقتصادی استان است و تنها بخشی است که تحریم ها و بحران های خارجی و داخلی کمترین تاثیر را بر روی آن می گذارند.

شهدی اضافه کرد: یکی از مسائل مهم و مشکلات موجود در استان، خام فروشی در تمامی بخش های اقتصادی استان است که با ایجاد نهضت مبارزه با خام فروشی و ایجاد ساختار های فراوری تولید در کنار ارتقای ارزش افزوده محصولات استان می توان سطح معیشت مردم و درآمد را در استان ارتقا داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان به لحاظ وجود شرایط اقلیمی و مرزهای مشترک جغرافیایی استان با کشورهای همسایه، توجه به کیفیت تولیدات ،استفاده از بازار بورس و بازار سرمایه درجهت توسعه اشتغال و رفع بیکاری و افزایش سرمایه گذاری در این بخش در دستور کار قرار دارد.

شهدی بیان کرد: به منظور افزایش جذب سرمایه گذار و تامین منابع مالی جدید در جهت ارتقای دارایی های استان برنامه های مدونی تدوین شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار