به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و با هدف سنجش سطح آمادگی مراکز و دستگاه های عملیاتی و حساس استان، مانور پدافند غیرعامل توسط شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۷۹۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷ 03 November 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و با هدف سنجش سطح آمادگی مراکز و دستگاه های عملیاتی و حساس استان، مانور پدافند غیرعامل توسط شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد.
گفتنی است مانور قطع برق شرکت توزیع برق استان آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور ، با حضور قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ و فرمانده پایگاه مقاومت شهید کاوه شرکت توزیع توزیع برق استان در مرکز امور دیسپاچنیگ این شرکت برگزار شد.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان در تشریح جزئیات برگزاری این مانور گفت: هدف از برگزاری این مانور حفظ آمادگی مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری در شرایط اضطراری قطع برق می باشد.
وی با اشاره به اینکه این مانور به صورت سراسری در تمامی شرکت های صنعت برق در هفته پدافند غیر عامل اجرا می شود عنوان کرد: بر اساس دستور العمل ها و ضوابط وزارت نیرو در 6 مرکز مهم و حساس سطح استان آذربایجان غربی شناسایی و بر اساس اعلام شرکت توانیر، برق این مراکز به صورت همزمان قطع و وضعیت آمادگی مولد ها مورد ارزیابی قرار گرفت.
علی نژاد افزود: نحوه عملکرد ارگان های مختلف در این مانور بر اساس سرعت به مدارآوردن مولدهای اضطراری و بر اساس چک لیست های استاندارد، در کمیته های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ارزیابی و تحلیل شده که گزارش آن به واحد ها و مسئولین مربوطه گزارش خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: مانور سراسری هفته پدافند غیرعامل امسال در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی طبق اعلام شرکت توانیر در شهرستان های ارومیه، خوی و تکاب و در 6 نقطه به مرکزیت و فرماندهی دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان خاطر نشان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر و موفق این مانور 6 گروه ارزیابی در محل های تعیین شده مستقر بودند.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: به طور قطع برگزاری چنین مانورهایی ضمن بالا بردن سطح آمادگی شرکت توزیع سبب می شود در مواقع اضطراری خدمت رسانی به شکل مناسب به مردم ارائه شود و قابلیت اطمینان در شرایط اضطراری را افزایش می دهد.
علی نژاد اضافه کرد: مانور رأس ساعت 14 با صدور فرمان سراسری به واحدهای عملیاتی استان آغاز و برق مراکز پیش بینی شده راس ساعت مقرر قطع و پس از یک دقیقه تامین برق این مراکز از طریق مولدها و ژنراتورها انجام شد و به مدت یک ساعت به طول انجامید.
لازم بذکر است این مانور با محوریت پدافند غیرعامل و با رمز"یا صاحب الزمان (عج) " بصورت همزمان با سراسر کشور در محل ساختمان مرکزی صداوسیما استان، مدیریت بحران استانداری، تصفیه خانه شماره 1 ارومیه و فرودگاه این شهرستان، و همزمان در انبار شرکت نفت شهرستان خوی و تصفیه خانه کوثر تکاب برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار