امام جمعه خوی گفت : مبارزه و جهاد در راه خدا از مصادیق خیر در قرآن است .
کد خبر: ۷۹۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 25 October 2019



به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های نماز عبادی ، سیاسی جمعه این هفته بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی گفت : از جمله واژه های ارزشی که در آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) روی آن بسیار تأکید شده است واژه خیر است .

وی در ادامه با استناد به آیاتی از قرآن مبارزه و جهاد در راه خداوند ،تقوا و پرهیزکاری ،توبه از گناهان و آلودگی ها را از جمله مصادیق خیر برشمرد و اظهار داشت : خداوند می فرماید حکم جهاد بر شما نوشته شده و حال آنکه بر شما ناگوار و ناپسند است و چه بسا شما چیزی را ناپسند می پندارید و آن برای شما خیر است .

نقش اساسی دین در زندگی بشر از دیدگاه اسلام
شکوری در قسمتی از خطبه ها با اشاره به نقش سازنده دین در زندگی بشر اظهار داشت : اگر آیات و روایات قرآن را مورد توجه جدی قرار بدهیم نقش سازنده و سرنوشت ساز دین در زندگی بشر کاملا مشخص می شود بطوریکه امیرمؤمنان(ع) می فرماید : بدانید که پایه و اساس کار شما دین است و نگهبان شما در برابر گناه و آلودگی ، تقوا است .

حوادث و اتفاقات تاریخی و تلخ دو ماه محرم و صفر

امام جمعه خوی در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبتهای مهم هفته روز وقف،رحلت پیامبر بزرگوار اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و هجرت پیامبر از مکه به مدینه ،لیلة المبیت و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی را از جمله مناسبت های هفته برشمرد.

دلایل عقلی و نقلی عصمت پیامبران

خطیب نماز جمعه در بخش دیگر از خطبه دوم با اشاره به ضرورت وجود عصمت در پیامبران و ائمه گفت : عصمت یکی از ویژگی های برجسته انبیا و ائمه(ع) می باشد وی افزود : با توجه به شبهه افکنی های وهابیان و روشنفکران لائیک و عوامل استکبار در فضای مجازی در زمینه عصمت ضرورت دارد به دلایل عقلی و نقلی عصمت انبیا و ائمه(ع) اشاره گردد .
و در ادامه دو مورد از ادله عقلی و نقلی عصمت را به ترتیب زیر بیان کردند :
هدف اصلی از بعثت پیامبران، راهنمایی بشر به سوی حقایق و وظایفی است که خدای متعال برای انسان‌ها تعیین فرموده است . حال اگر چنین نمایندگان و سفیرانی به دستورات الهی پایبند نباشند و خودشان بر خلاف محتوای رسالتشان عمل کنند، مردم دیگر به گفته‌هایشان اعتماد لازم را پیدا نمی‌کنند و در نتیجه هدف از بعثت انبیا به طور کامل تحقق نخواهد یافت؛ بنابراین، حکمت و لطف الهی اقتضا می کند که پیامبران، افرادی پاک و معصوم از گناه باشند
خطیب در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به ادله نقلی عصمت پیامبران و ائمه اظهار داشت : امام رضا(ع) می فرماید پس امام معصوم است و تأیید و تقویت شده و توفیق یافته و استوار گشته از جانب خدا از هر گونه خطا و لغزش و اشتباه در امان است خداوند این خصوصیت را به او بخشید تا حجت او بر بندگانش و گواه او برآفریدگانش باشد .
و از امام صادق(ع) نقل شده فرمود ما(ائمه) ترجمان فرمان خداوندیم ما جماعتی معصوم هستیم .

تقابل بین حق و باطل با مذاکره قابل حل نیست
حجت الاسلام شکوری در پایان سخنان خود گفت : یکی از ویژگی های برجسته رسول خدا(ص) در معرفی دین اسلام در مقابل دشمنان سرسخت خود یعنی کفار و مشرکان قاطعیت و سازش ناپذیری او بود که در برابر پیشنهاد آنان به وسیله حضرت ابوطالب که به پیامبر وعده حل مشکلات اقتصادی و مالی دادند و به قول امروزی ها قول برداشتن تحریم ها به رسول خدا ارائه کردند ولی او در پاسخ فرمود : اگر آفتاب را در دست راست و ماه را در دست چپ من قرار بدهید از دعوت خود دست بر نمی دارم و از راه حق برنمی گردم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار