ولی الله فهیمی قهرمان کشتی چندین دوره جهان، جوان فروتن و وطن دوست متولد دیماه ۱۳۶۸ شهرستان قائمشهر بوده. او از کودکی علاقه ای خاصی به ورزش داشته واز دیر زمان همواره شوق و عطش یادگیری فنون ورزش کشتی را در ذهنش پرورانیده است.
کد خبر: ۷۸۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 12 October 2019

این قهرمان نامی جهان نه تنها توانسته این امال دوران کودکی ونوجوانی خود را  رنگ واقعیت ببخشد بلکه بسیار فراتر هم رفته است. او حالا نخستین ایرانی است که توانسته مدال طلا جهان کشتی تسلیمی را برای کشور احراز نماید و چندین بار پرچم کشورش را به نمایندگی از ملت ایران در مسابقات مختلف جهانی بلند کرده است.

 

این صاحب نام جهانی ورزش کشتی تسلیمی اکنون کارشناس ورزش اداره ورزش وجوانان شهرستان قائمشهر بوده و همچنان با دقت بالا و روحیه پیگیرانه و با خلق وخوی خوب با ارباب رجوع و ورزش دوستان مراودات کاری بسیار محترمانه ای براساس اصول صداقت و تکریم ومهرورزی دارد رفتارهای توام با متانت این قهرمان نام اشنای جهان در انجام کارهای روزانه مردم در اداره تابعه وازدیگرسو عشق شهروندان مازندرانی به این جوان ،انگیزه ای شد با او گپ وگفت خودمانی داشته که توجه شما را به آن جلب میکنیم.

 * خواهش دارم جناب عالی  خودتان معرفی بفرمایید ؟ 

ولی الله فهیمی سیف کتی کارشناس اداره ورزش و جوانان قائمشهر می باشم و به الطاف پروردگار توانسته ام مدال قهرمانی طلا و برنز جهان در رشته کشتی گراپلینگ (تسلیمی) برای ایران کسب نمایم.

 

* لطفا بفرمایید که چه انگیزه ای   شد که شما به ورزش کشتی تسلیمی روی آوردید؟

من در یک خانواده ورزشکار پرورش یافته ام  پدر بنده  دررشته های فوتبال و والیبال فعالیت داشته و مضاعفا ایشان با عشق و عاطفه پدرانه ‌و گرایش ورزشی خود از همان دوران کودکی مشوق و همراه بنده حقیر در فعالیتهای ورزشی ام  بوده است وبیاددارم  مادامیکه در دوره خردسالی از دریچه تلویزیون ورزش کشتی را مشاهده می کردم دردرونم شور وغوغا وشعف وصف ناشدنی بوجود می امد و براستی احساس،میکردم شیفته ورزش،کشتی هستم وبالطبع با هدایت و رهنمون پدر ورزشکار تمرینات خودرا در باشگاه اغاز کرده بودم وصدالبته مسیر دشواری را پیمودم وتمام دوران عمر نوجوانی وجوانی خودرا وبعبارت دیگر زندگی ام را دراین عرصه گذاشته ام

*شما میفرمایید سالیان دشواری را طی کرده اید وازسوی دیگر بالاترین عنوان قهرمانی جهان را احراز کرده اید ایا کسب حلاوت مدال طلای جهان وعنوان نخستین ایرانی که موفق شدید مدال طلای جهانی را دررشته کشتی تسلیمی برای کشور به ارمغان اورده اید و نیز همچنین گذراندن تحصیلات اکادمیک در مقاطع بالا همزمان با تمرینات ومسابقات ورزشی  ....  یقینا سالهای پر زحمتی داشته اید حالا پرسش،من این است ایا اگر دوباره متولد می شدید ایا این مسیر پیموده شده را ادامه می دادید و یا فکر می کنید زحماتش بیشتر ازدستاورد ش است ؟  

بله عمیقاباوردارم احراز خشنودی دل مردم کشورم و سرافرازی نام ایران در جهان وخدمت به ورزش از هر زحمات و عمری باارزشتر و وزین تر است   

من از گذران عمرمم گفته ام من واقعا خیلی متوجه نشده ام که دوران خردسالی، نوجوانی و جوانی وایام تعطیلات ام  چگونه گذشت و ازسنین پایین تمام انرژی جسمی وذهنی و مضاعفا   خانواده  وامتحانات مدرسه ودانشگاهی من درگیر تمرینات روزانه و اردوهای مستمر من بوده ‌و من به کارسخت اشاره داشتم وصد البته می پذیرم که حاصل عمرمم ، همانا خشنودی مردم وبلند  کردن پرچم ایران درجهان بالاتر از زحمات من بوده است وازاینکه الطاف خدا به این بنده حقیر بسیار بسیار فراوان بوده همواره به درگاه خدا شاکر هستم و با شما موافق هستم خدمت به کشور ومردم و دوستداربودن شهروندان بسیار ارزشمندتر ازدشواری مسیر پیموده شده است 

* از چندسالگی وارد دنیای ورزش شده اید؟ 

 از 10 سالگی وارد دنیای کشتی شدم و ۵ سال است که در کشتی گراپلینگ (کشتی تسلیمی) فعالیت می کنم.

 

 * در دانشگاه در چه رشته ایی تحصیل کرده ا ید؟ 

بنده دانش اموخته  مدیریت ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد می باشم 

 

   * شما یک قهرمان صاحب نام جهانی هستید وطبیعتا اینده شغلی وتجربه کاری جناب عالی در زمینه پرورش قهرمانان وتوسعه ورزشی می باشد و اکنون کارشناس ورزش  هستید ودارای روابط،عمومی شخصی بسیارخوب با طیف شهروندان وورزشکاران هستید اساسا داشتن روحیاتی نظیر ،توانایی روابط،عمومی بالا و دوستی وکمک به خلق الله و... ایا این روحیات اجتماعی شما توانسته  شما را دراهداف غایی ترسیمی تان کمک کند ؟

بله، من پیشتر مسوول روابط،عمومی اداره ورزش،و جوانان قائمشهر بودم  و فی الواقع روابط،عمومی خانه دوم من است من سالها باذکر نام الله ومدد ازائمه علیهماالسلام و با عشق به کشور و مردمم به روتشک کشتی میرفتم و مبارزه می کردم و تمام زندگی ام را درزمینه کشتی صرف کردم و بحمدالله دستاوردی هم داشته ام و امروزه نام ایران ‌و کشتی تسلیمی ایران در پهنا گیتی به عظمت ‌و رجحان ثبت شد و هم اکنون هموطنان و ایرانیان مقیم خارج ازکشور زحمات من دیده اند و بمن الطاف بسیاری دارند و ازدیگرسو من اب و نان این شهررا خوردم ‌طبیعتا به کشور و زادگاه ام بدهکارم تلاش برای خدمت بیشتر به این شهر وهمشهزیانم ازدغدغه های همیشگی من بوده ومن همچنان ازهرطریق و انحا ممکن می خواهم به کشور و زادگاه وطیف ورزشکاران هموطن خودم خدمت کنم وعمیقا باوردارم می توان ازابزار فرهنگی وهنری بهره ببرم و بعنوان یک ورزشکار  درزمینه فرهنگسازی ورزشی تلاش مضاعف کنم ، و همچنین در زمینه پژوهشهای ورزشی ،ونیز تبین مرام و مهرورزی قهرمانان صاحب نام جهانی که قاطبه انان در اخلاق محوریت دارند ومن وظیفه اخلاقی خودم میدانم که باید تلاش کنم این طیف باید دیده شوند و من در زمینه معرفی  جایگاه انان بهرطریق ممکن نظیر  برگزاری مراسم استقبال و حضور و کمک انان در مناطق سیل زده ، .......

 *تاکنون چه عناوینی احراز کرده اید؟

 عناوین قابل توجهی درمسابقات استانی وکشوری وجهانی کسب کرده ام اما اگر بخواهم به مهم ترین عناوین اشاره کنم می توان به مدال برنز و طلا کشتی تسلیمی (گراپلینگ) جهان در سال های 2016 و 2017 در کشورهای بلاروس و آذربایجان را بیان کنم .

 

* مختصری از این رشته برای مخاطبان بفرمایید؟ 

کشتی گراپلینگ یا همان کشتی تسلیمی، بر گرفته از رشته هایی همچون کشتی کج، جودو، جوجیتسو، کشتی آزاد و فرنگی است که در یک تایم 5 دقیقه ای دو کشتی گیر با یکدیگر پیکار می کنند و فردی که با اجرای فنون، امتیازات بیشتری را کسب کند و یا حریف را به تسلیم خود در بیاورد بعنوان نفر برتر و پیروز میدان دستش توسط داور به بالا  می رود. 

 

*گراپلینگ (کشتی تسلیمی) چند سال در کشورمان قدمت دارد و کدام کشورها در این رشته صاحب سبک هستند؟ 

بیش از یک دهه است که در ایران فعالیت دارد ولی فقط 3-4 سال زیر نظر فدراسیون کشتی بوده و مجددا به فدراسیون ورزش های رزمی ملحق شده است. کشورهای روسیه، فرانسه، آمریکا و ایتالیا و لهستان از جمله کشورهایی هستند که همیشه جز مدعی های قهرمانی محسوب می شوند و مدال های زیادی توسط ورزشکاران شان کسب می کنند.

*به ورزشکارانی که در این رشته فعالیت می کنند عنوان کشتی گیر می دهند پس چطور این رشته زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی مدیریت می شود؟ 

بله به نکته دقیق و درستی اشاره فرمودید، .کشتی گراپلینگ در جهان زیر نظر فدراسیون جهانی کشتی مدیریت می شود ولی گویا در ایران آن را به ورزشی رزمی نزدیک تر  می دانند و اختیاراتش به فدراسیون ورزش های رزمی سپرده شده است!.

* این ورزش چه زیرنظر ورزشهای رزمی بوده یا زیر نظر فدراسیون کشتی باشد چرا باید برای کشتی گیران تسلیمی متفاوت باشد؟  

بنده بعنوان متخصص دررشته کشتی عرض می کنم کشتی تسلیمی درصورت زیرنظر رفتن فدراسیون کشتی ، به شکوفایی خواهد رسید اساسا این ورزش کشتی است تمام دنیا و برترین دانشگاههای و صاحب نظران ورزشی دنیا این ورزش را بعنوان ورزش کشتی پذیرفتند البته جامعه کشتی تسلیمی بسیار امیدوار است که در اینده بسیار نزدیک این ورزش،زیرنظر جایگاه اصلی فدراسیون کشتی رفته و صدالبته با انتخاب شدن آقای علیرضا دبیر بسمت ریاست فدراسیون کشتی ایران این ورزش به منزلگاه خود هدایت وراهبری شود واین مهمترین خواست ورزشکاران وقهرمانان ورزش،تسلیمی ایران از پهلوان جهان علیرضا دبیر می باشد ودرغیر اینصورت کشتی تسلیمی در هاله ایی از کم فروغی  فرو میرود.!!

 * درصورت موافقت فدراسیون کشتی ایران برای پوشش این رشته  درانصورت چه دستاورد بین المللی می تواند برای ورزشکاران تسلیمی داشته باشد؟

همه میدانیم در تمامی دنیا این رشته زیر نظر فدراسیون جهانی کشتی است و در ایران توسط فدراسیون ورزش های رزمی اداره می شود،!! و متاسفانه این تقارن فدراسیون ها به ورزشکاران این رشته آسیب جدی وارد می کند درغایت امر عدم هماهنگی بین فدراسیون جهانی کشتی و فدراسیون ورزش های رزمی کشورمان موجب سردرگمی کشتی گیران این رشته می شود،ودراینصورت تمرینات تیم ملی با برنامه مسابقات کشوری و برون مرزی،هماهنگی دقیق ندارد و هم اکنون برای دومین سال پیاپی ایران تیمی به مسابقات جهانی اعزام نکرده است 

*انتظار شما بعنوان قهرمان جهان در این رشته از مسئولین چیست؟ 

با توجه به احتمال المپیکی شدن این رشته، توجه بیشتری را از سوی مسئولین می طلبد، لذا بعنوان عضو کوچکی از خانواده رشته گراپلینگ (کشتی تسلیمی) کشور تقاضا دارم تا این رشته را به زیر مجموعه فدراسیون کشتی برگردانند و با توجه به سرمایه های ورزشی که در استان و کشور دارا می باشیم قهرمانان نامی چون محمد خیرالله زاده، میثم قنبری،سالار دلفانی، جعفر انصاری،محمد صفری،دانیال یوسفی ،رسول قدوسی، و امیر هادی نژاد.........امیدواریم با حضور آقای علیرضا دبیر رئیس تحصیل کرده و ورزشی فدراسیون کشتی دوباره این رشته پرافتخار به کشتی باز گردد و تیم ایران شاهد مدالهای رنگارنگ بیشتری در عرصه جهانی باشد.

*و در پایان اگرسخن خاصی دارید  بفرمایید؟

از دوستان عزیز وگرانقدرم جابر صادق زاده، فرشید صالحی،علی رضایی تشکر وتقدیر فراوان دارم  که در تمام لحظات زندگی یار و یاور من بوده اند و از تمامی مربیان و بزرگوارانی که از هنگام ورودم به دنیای کشتی تاکنون برایم زحمات بسیاری متحمل شدند سپاسگزاری می نمایم و با افتخار و تواضع تمام دستشان را می بوسم ودعای خیرو سرافرازی برایشان دارم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار