استاندار خوزستان با اشاره به اینکه آموزش و مهارت‌آموزی در دستگاه‌های اجرایی استان باید در اولویت باشد گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی خوزستان متاسفانه همچنان به صورت سنتی عمل می‌کنند که باید با تکنولوژی روز دنیا آشنا شوند.
کد خبر: ۷۸۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 10 October 2019

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در جلسه مسابقات ملی مهارت فنی و تخصصی بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان در سرسرای این شرکت در اهواز بیان کرد: دستگاه های اجرایی برای رسیدن به رشد و توسعه باید به روز باشند؛ کسب مهارت هزینه بر است با این وجود دستگاه ها باید مهارت آموزی را در اولویت کار خود قرار دهند.

وی گفت: یکی از زیرساخت های رشد و به روز بودن دستگاه های اجرایی، برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی و کاربردی است و هرچه برای برگزاری اینگونه مسابقات هزینه شود مفید است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید از تجارب کشورهای دیگر استفاده شود، افزود:سیستم آبفای خوزستان باید به روز باشد و با آخرین روش های علمی دنیا آشنایی داشته باشد.

شریعتی با اشاره به اینکه تبادل علم باعث توسعه و پیشرفت می شود ادامه داد: پسندیده نیست که خوزستان با داشتن تعداد زیاد رودخانه ها و منابع آبی در سیستم آب و فاضلاب دچار مشکلات شاخص و زیاد باشد، به همین منظور باید در این حوزه از تکنولوژی روز دنیا استفاده شود. 

وی با تاکید بر هزینه کردن دستگاه ها برای مهارت آموزی و پیشرفت ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید بودجه ای را برای بخش تحقیقات و پژوهش و اعزام نیروهای خود به سفرهای علمی در نظر بگیرند.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به فشار کاری بیشتر بر دستگاه های اجرایی استان در ایام اربعین ادامه داد: امسال بر اساس آمارگیری که از آغاز مراسم پیاده روی اربعین تاکنون انجام گرفته پنج برابر مدت مشابه پارسال از مرزهای چذابه و شلمچه به عراق سفر کردند؛عملکرد دستگاه های اجرایی استان باید به گونه ای باشد که همزمان بتوانند به زائران اربعین حسینی و مردم استان خدمات رسانی کنند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز بیان کرد: یکی از چالش های بزرگ شرکت آبفای خوزستان افزایش مهارت های نیروهای این شرکت و ارایه خدمات بهتر به مردم است.

مهرداد قنواتی ادامه داد: امسال برای نخستین بار مسابقات ملی مهارت در شرکت آب و فاضلاب خوزستان برگزار شد که  با برگزاری این مسابقه تجربه و مهارت کارکنان ادارات این شرکت خواهد یافت.

وی گفت: مسابقات جهانی مهارت هم اکنون در ۶۰ کشور جهان در ۴۵ رشته در حال برگزاری است و برای برگزاری این مسابقه در کشور نیز یک سایت برای جمع آوری اطلاعات و تجربیاتی که در این مسابقات حاصل می شود تشکیل شده است.

قنواتی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات افزود: آموزش و مهارت آموزی، افزایش سرعت عمل، سرعت عمل در تعمیر شبکه های آب و فاضلاب، تبادل تجربیات فنی و افزایش سرعت و نظارت بهتر و دقیق‌تر کنترل کیفی بر فعالیت های این شرکت ازجمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی بیان کرد: مسابقات ملی مهارت در پنج محور و در سه مرحله در بخش استانی از روز شنبه هفته جاری در حال برگزاری است و تا روز یکشنبه ۲۱ مهر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امید است این مسابقات سطح کیفی خدمت به مردم را افزایش دهد گفت: بعد از برگزاری مسابقات استانی در سطح کشور بلوک جنوبی آن با شرکت هفت استان منتخب در آبان امسال برگزار می‌شود و مسابقه ملی و کشوری آن نیز در دی ماه امسال برگزار خواهد شد.

در حاشیه برگزاری این مسابقات در شرکت آب و فاضلاب خوزستان نمایشگاه دستاوردهای این شرکت به نمایش گذاشته شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار