رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد پرندگان در تالاب‌های این شهرستان ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.
کد خبر: ۷۸۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴ 30 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اکبر محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه تالاب‌های نقده بیشترین تعداد پرندگان مهاجر را در آذربایجان‌غربی به خود اختصاص داده‌اند، اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد پرندگان در تالاب‌های این شهرستان ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه در نقده ۱۷ تالاب فصلی و دائمی با وسعت هفت هزار هکتار وجود دارد، افزود: از میان این تالاب‌ها یادگارلو، حسنلو و سیرانگلی در کنوانسیون بین‌المللی رامسر به ثبت رسیده‌اند که این کنوانسیون پیمانی بین‌المللی برای حفاظت از تالاب‌ها، حیوانات و گیاهان وابسته به آن‌ها به ویژه پرندگان آبزی بوده که در سال ۱۹۷۱ میلادی در رامسر به تصویب رسیده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده با اشاره به اینکه پوشش گیاهی و تغذیه مناسب در تالاب‌های نقده این شهرستان را به مکانی مطلوب برای پرندگان مهاجر تبدیل کرده است، ادامه داد: در این تالاب‌ها گونه‌های پرندگانی مانند لک‌لک سیاه، بلبل معمولی، اردک مرمری و تاجدار، پلیکان و فلامینگو به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۵۶ گونه در تالاب‌های نقده برای نخسیتن بار ثبت شده است، عنوان کرد: در فصل پاییز مهاجرت درناهای طناز به تالاب‌های نقده زیبایی خاصی به این تالاب‌ها بخشیده است که تا پایان آبان ماه این پرندگان مهمان تالاب‌های نقده خواهند بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار