مدیرکل ورزش خوزستان خبر داد:
مدیرکل ورزش خوزستان از کلنگ زنی یک خانه وزنه برداری و یک خیابان در رامهرمز به نام رضا دهدار، مدال آور جهانی خبر داد.
کد خبر: ۷۸۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 30 September 2019

رضا دهدار دارنده مدال طلا و برنز رقابت‌های قهرمانی وزنه‌برداری جهانی تایلند در دسته ۱‌۰۲ کیلوگرم،روز یکشنبه با استقبال افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، اقبال محمدی نماینده مردم رامهرمز، رییس هیات وزنه‌برداری استان و دیگر مسوولان و همچنین خانواده‌اش وارد فرودگاه اهواز شد.

کلنگ زنی یک خانه وزنه برداری و یک خیابان در رامهرمز به نام رضا دهدار

افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این مراسم، اظهارکرد: امروز یک روز خوب برای ورزش خوزستان است زیرا رضا دهدار و ایوب موسوی دو وزنه‌بردار مدال‌آور خوزستانی در رقابت‌های جهانی هستند که هر دو خوش درخشیدند و این مهم ثابت می‌کند که ظرفیت ورزش خوزستان به ویژه رشته وزنه‌برداری بسیار قابل توجه است.

وی ادامه داد: با حمایت‌های استاندار ورزش‌دوست خوزستان و همچنین وزیر ورزش و سازمان برنامه و مدیریت استان، ساختمان جدیدی برای وزنه‌برداری خوزستان در نظر گرفته شده که تامین اعتبار آن صورت گرفته است و قرارداد پیمانکار نیز منعقد شده است. کار اجرایی این ساختمان به زودی آغاز خواهد شد و این خانه وزنه‌برداری یکی از باکیفیت‌ترین ساختمان‌های ورزشی کشور خواهد شد. محل این خانه در مجموعه 16 هکتاری است و پیش‌بینی می‌شود طی دو سه سال آینده به بهره‌برداری برسد. خانه وزنه‌بردای خوزستان می‌تواند به معرفی استعدادهای برتر ورزش استان کمک کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: از تمام کسانی که کمک کردند تا استعدادهایی مانند رضا دهدار خودشان را معرفی کنند نیز قدردانی می‌کنم.

وی با نوید به وزنه‌برداران رامهرمزی عنوان کرد: با موافقیت استاندار خوزستان و رییس برنامه و بودجه استان، به زودی کلنگ یک خانه وزنه‌برداری به نام رضا دهدار در رامهرمز به زمین زده خواهد شد. با شورای شهر و شهرداری رامهرمز نیز صبحت کردیم تا یکی از خیابان‌های این شهرستان به نام جهان پهلوان دهدار نامگذرای شود تا الگویی برای سایر ورزشکاران و استعدادی این رشته باشد.

وقتی وزنه را بالای سر بردم به یاد پدر و مادرم افتادم

همچنین رضا دهدار مدال آور خوزستانی رقابت های جهانی تایلند در این مراسم، اظهار کرد: خدا را بابت کسب مدال طلا و برنز جهانی شکر می‌کنم. این مدال به واسطه دعای خیر مردم به دست آمد. دست تک تک عزیزانی که در این مراسم شرکت کردند را می‌بوسم.

وی با بیان این که سطح مسابقات جهانی بالا بود، گفت: رقابت‌های قبل المپیک همیشه از سطح بالای برخوردار هستند و رقبایم سطح بالایی داشتند. خدا را شکر می‌کنم که توانستم خوش بدرخشم و جواب زحمات پدر و مادرم و مردم عزیز را بدهم.

این وزنه‌بردار خوزستانی عنوان کرد: مسابقات آسیایی چین را در پیش دارم و تمام تلاشم را می‌کنم که به خوبی در اردوها حضور پیدا کنم. در مورد المپیک هم باید ببینم برنامه‌ریزی فدراسیون چه چیزی است و هر چه آن‌ها بگویند اطاعت می‌کنم.

وی ادامه داد: من در دسته 96 کیلوگرم وزنه می‌زنم اما در رقابت‌های جهانی با توجه به ترکیب تیم و تصمیم کادر فنی قرار شد در یک دسته بالاتر یعنی 102 کیلوگرم وزنه زدم که از دستور آن‌ها اطاعت کردم.

دهدار درباره انتظار از مسوولان خوزستان، گفت: همین که مسوولان خوزستانی به استقبال من آمدند، ارزش آن برای من خیلی بالا است و دست آن ها را می‌بوسم.

وی درباره حس اش از کسب مدال طلا نیز عنوان کرد: زمانی که وزنه را برای کسب مدال طلا بالای سر بردم و به مدال رسیدم، تنها به یاد سختی‌هایی که پدر و مادرم برای من کشیدند افتادم. خدا را شکر می‌کنم که توانستم دل مردم و پدر و مادرم را شاد کنم.

همچنین سیدعلیرضا قریشی رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان در این مراسم، گفت: خدا را شکر خوزستان، رضا دهدار و سیدایوب موسوی را در تیم وزنه‌برداری اعزامی به تایلند داشت که دهدار توانست با اقتدار تک‌مدال طلای کارون ایران را کسب کند و ایوب موسوی نیز به نشان برنز رسید.

وی ادامه داد: مدال‌های استان خوزستان تنها به دو مدال آقای دهدار و تک‌مدال برنز موسوی در مسابقات جهانی ختم نمی‌شود، بلکه مدتی پیش مسابقات آسیایی چین بود که موسوی توانست سه مدال نقره کسب کند. همچنین طاهری در مسابقات جوانان جهان به نشان برنز دست پیدا کرد و دو وزنه‌بردار نوجوان دیگر هم داریم که امسال به مسابقات قهرمانی آسیا در کره شمالی اعزام خواهند شد و شانس کسب مدال هستند.

رضا دهدار پس از استقبال در فرودگاه اهواز با حضور مسوولان ورزش خوزستان، در استانداری خوزستان حضور پیدا کرد و مورد تقدیر و تجلیل غلامرضا شریعتی قرار گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار