سعید اکبری امروز در برنامه سلام صبح بخیر به گفتگوی تلفنی با حسین رضازاده قهرمان سابق وزنه برداری جهان درباره شکستن رکورد او توسط یک وزنه بردار گرجستانی پرداخت.
کد خبر: ۷۸۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 28 September 2019

 

تابناک / رضازاده در ابتدا گفت: دو سال است که وزنه‌ها تغییر پیدا کرده است و رکورد دو ضرب وزنه‌بردار گرجستانی 264 کیلو بود. من در المپیک 263.5 زدم و دو سال است که وزنه‌ها تغییر پیدا کرده است و فدراسیون جهانی برای دسته فوق‌سنگین که به اضافه 109 کیلو است، رکورد 260 کیلو را قرار داد و وزنه‌بردار گرجی 264 کیلو زد که نیم کیلو از من بیشتر است.


وی افزود: ورزش رکوردی همین است، من در 2002 و مسابقات جهانی لهستان 17 سال پیش 263 زدم و بعد دو سال در المپیک آتن 263.5 زدم که آن نیم کیلو هم برداشته شد. به هر حال ورزش حرفه‌ای و رکوردی همین است که ورزشکاری که زحمت بکشد و تمرین خوبی انجام بدهد، رکورد دنیا را تغییر می‌دهد و مدال طلا می‌گیرد.


رضازاده یادآور شد: این وزنه‌بردار گرجی را هم من می‌شناسم و هم از نظر اخلاقی و هم ورزشی وزنه‌بردار خوبی است و حق او بود که این وزنه‌ها را بزند. به جز حرکت دو ضرب در حرکت یک ضرب هم که 220 کیلو زد که سنگین و باارزش بود.


این قهرمان سابق کشور تاکید کرد: بهداد سلیمی 2014 در مسابقات جهانی فرانسه رکورد من را زده بود و همین وزنه‌بردار گرجی رکورد او را زده بود. او وزنه‌بردار خوبی است و سن بهتری دارد و فکر کنم برای المپیک هم تمرین کند و رکوردهای خوبی بزند.


وی تصریح کرد: ما دوست داشتیم در دسته فوق سنگین ایرانی‌ها حرف اول را بزنند. چند سال بنده بودم، بعد هم بهداد بود و امیدواریم و دعا می‌کنیم که یک وزنه‌بردار خوب و قوی از کشورمان باز هم در دسته فوق سنگین بیاید و هم رکورد بزند و هم طلا بگیرد. چون در دسته فوق سنگین، جزو قوی‌ترین مردان دنیا هستند و شعار المپیک هم هست.


رضازاده یادآور شد: مردم ایران چندین سال به مدال طلا و رکورد زدن من عادت کرده بودند و بعد از من هم یکی دو سال بهداد آمد و مدال طلا گرفت. فوق سنگین دسته‌ای است که همه کشورها روی آن حساب باز می‌کنند و ارزشمند است. امیدواریم یک ایرانی در دسته فوق سنگین هم مدال طلا بگیرد و هم رکورد جهان المپیک را تغییر بدهد.


وی در پاسخ به اینکه آیا کسی از ورزشکاران ایرانی هست که این رکورد را بشکند، گفت: بله موقعی که ما وزنه می‌زدیم همین ورزشکار گرجی در مسابقات نوجوانان و جوانان شرکت می‌کرد. او تمرین کرده و وزنه زده تا به این مرحله رسیده است. زمانی که من بودم هم می‌گفتند کسی رکورد جهان را نمی‌تواند بزند اما من زحمت کشیدم و موفق شدم. بچه‌های دیگر هم هستند اما باید مسئولان فکر خوب و مدیریت خوب و قوی داشته باشد که در دسته فوق‌سنگین سرمایه‌گذاری شود تا ایرانی‌ها باز هم به این مدال‌ها و رکوردها برسند.


این ورزشکار در پایان گفت: از تمام مردم ایران تشکر می‌کنم که چند سال دعا می‌کردند و من رکوردهای دنیا را می‌زدم و من امیدوارم و دعا می‌کنم که یک جوان ایرانی بیاید و در دسته فوق‌سنگین مدال طلا را برای کشورمان ایران به ارمغان بیاورد.

 

ورزش 3

 

 

 

 

برچسب ها: وزنه برداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار