سال تحصیلی جدید آغاز شده است اما هنوز کودکانی هستند که برای حضور در مدرسه لوازم‌التحریر مناسب ندارند؛ هنوز کودکانی هستند کیف مدرسه‌شان پاره شده و با همان کیف، این روزها به مدرسه می‌روند.
کد خبر: ۷۸۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ 27 September 2019

سال تحصیلی جدید آغاز شده است اما هنوز هستند کودکانی که برای حضور در مدرسه لوازم‌التحریر مناسب ندارند؛ هنوز هستند کودکانی کیف مدرسه‌شان از چند جا پاره شده و مادر برای چندمین بار آن را رفو کرده است و با همان کیف، این روزها به مدرسه می‌روند.

هر ساله در آستانه سال تحصیلی، برخی افراد، نهادها و خیریه‌ها به صورت خودجوش دست به کار می‌شوند برای تهیه لوازم‌التحریر دانش‌آموزان مناطق محروم و دانش‌آموزان یتیم و بدسرپرست، تلاش می‌کنند.

پویش ملی مشق احسان نیز در همین راستا و به منظور تأمین بسته‌های کیف و نوشت افزار دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار آغاز به کار کرده است.

بنیاد اجتماعی برکت احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با پیوستن به این پویش گفته است به میزان کمک‌های جمع شده، به پویش کمک خواهد کرد.

فعالیت این پویش در سه گام تعریف شده است که گام اول دعوت به مشارکت همه افراد و نهادها و جمع‌آوری کمک‌های مردمی، گام دوم تأمین لوازم‌التحریر ایرانی از تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی و گام سوم توزیع بسته‌های کیف و نوشت افزار توسط گروه‌های جهادی است.

محمدحسین فرهادیان مسؤول رسانه پویش مشق احسان به خبرنگار فارس اظهار کرد: پویش مشق احسان  برای سال دوم در حال اجراست که امسال از 23 مرداد در نمایشگاه ایران نوشت کلید خورد و تا 10 مهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: 500 هزار دانش‌آموز نیازمند هدف این پویش بوده است و تاکنون حدود ۱۶ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.

فرهادیان با بیان اینکه این طرح تا ۱۰ مهر ادامه دارد، گفت: اگرچه وارد سال تحصیلی شده‌ایم ولی وقتی بدانیم این وسایل جلوی ترک تحصیل تعداد زیادی از دانش آموز را می‌گیرد، 10 روز تأخیر چندان به چشم نمی آید؛ به ویژه آنکه بازگشایی مدارس، معلمان و مدیران مدرسه را نیز پای کار معرفی افراد نیازمند آورده است.

وی تصریح کرد: از 26 شهریور توزیع بسته‌های تهیه و بسته بندی شده هم شروع شده و حجم زیادی از کمک‌ها به دست بچه ها رسیده است.

مسؤول رسانه پویش مشق احسان اضافه کرد: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام حامی اصلی این پویش است و گروه‌ها و نهادهای مختلفی همکاری داشته‌اند؛ مصلی تهران، شرکت ملی پست، بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی، شبکه سه سیما حمایت‌های بی‌دریغی از این پویش ملی داشته‌اند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار