رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: استان دچار تله محرومیتی شده است.
کد خبر: ۷۸۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰ 27 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  ناصر حضرتی پر در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزارشد افزود: با توجه به شاخص های جمعیتی و باتوجه به اینکه استان  ۴درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهد، تنها۲ درصد از سهم تولید ناخالص کشور را در اختیار دارد که نشان می دهد استان دچار تله محرومیتی شده است.

حضرتی پر تصریح کرد: از سال ۹۶ تاکنون این سند با فراز و فرود های همراه بوده ولی امید است با تصویب سند نقشه راه توسعه استان را در حوزه های اجتماعی،اقتصادی و سرزمینی برای ۲۰سال آینده ترسیم کند.

وی بااشاره به اینکه طبق آمار کشوری آذربایجان غربی از یک تعادل سطح پایینی در بخش اقتصاد و درآمد برخوردار است خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم از طریق سند آمایش سرزمینی استان را از تله محرومیتی جدا و به یک تعادل سطح بالا در اقتصاد برسانیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی یاد آور شد: استان متاسفانه از نظر توسعه از کلیدور های ملی همچون کلیدور شرق و مرکز کشور دور مانده وتنها کلیدور فعال استان کلیدور بازرگان است که آن هم توسعه آنچنانی ندارد.

وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی از ظرفیت های گمرکی و مرزی آذربایجان غربی در جهت توسعه استان و رسیدن به کشاورزی مدرن و اقتصاد به روز استفاده کنیم.

انتهای پیام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار