مدیرکل مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۸۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 26 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مهناز امامدادی در نشستی با دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل که با حضور مدیرکل کار ،تعاون و رفاه اجتماعی استان و رییس جهاد دانشگاهی استان برگزار شد با تاکید براینکه الگوی توسعه مشاغل خانگی بر سه پایه شناسایی مزیت منطقه و فرصت‌های هر منطقه، توانمندسازی متقاضی و اتصال به بازار قرار گرفته است خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی کافی نیست و اتصال این مشاغل به بنگاه‌های بالادستی و بازار اهمیت بیشتری دارد که در این راستا نیز فعالیت های پشتیبانی طرح ملی مشاغل خانگی افزایش یابد.

وی ادامه داد: مجموعه فعالیتهایی که در طرح نوین توسعه مشاغل خانگی انجام میشود منجربه ‌کاهش وابستگی متقاضیان به تسهیلات شود. 

مدیرکل مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی یکی از راهکارهای رشد و توسعه اقتصادی در دنیا مطرح است افزود: مشاغل خانگی در کشورهای توسعه یافته در قالب مشاغل خرد برای توسعه اقتصادی اجرا شد که در کشور نیز این طرح از سال ۸۹ به شکل رسمی کلید خورد و با مطالعات میدانی انجام شده منجربه بازنگری در طرح اولیه شد که نتیجه این بازنگری منجربه ارائه الگوی جدید با عنوان طرح ملی مشاغل خانگی شد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی مزیتهای هر منطقه و بازار در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی اهمیت قابل توجهی داردگفت: در طرح اولیه مشاغل خانگی درآمد و اشتغال ایجاد شده پایداری نداشت اما در طرح نوین توسعه مشاغل خانگی از طریق توانمندسازی متقاضیان  ایجاد پایداری شغل و درآمد هدف اصلی تعیین شده است.

امامدادی بر اهمیت توانمندسازی متقاضیان در طرح نوین توسعه مشاغل خانگی تاکید کرد و افزود: توانمند سازی متقاضیان باید به حدی برسد که دیگر متقاضی، نگران بازار فروش نباشند.

مدیرکل مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه روند پیشرفت آذربایجان غربی در حوزه مشاغل خانگی روندی صعودی داشته است تصریح کرد: با توجه به بازدیدهای انجام شده در استان در ایجاد برند در قالب مشاغل خانگی به لحاظ عمق کار و تخصص کارهای ارزشمندی انجام شده است که امید است این واحدها گسترش و شاهد رشد بیشتر استان در این حوزه باشیم.

انتهای پیام

عکس از مهدی رضاوردی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار