معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در اجرای بخشنامه تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی ابلاغی از سوی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه ، نخستین جلسه ستاد یشگیری از جرایم انتخاباتی استان تشکیل شد.
کد خبر: ۷۸۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 26 September 2019

به گزارش تابناک آذربایحان غربی: گروسی، رئیس کل دادگستری استان و رییس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با اشاره به حساسیت انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و لزوم حضور حداکثری مردم در این انتخابات گفت: کشور ما درحال آماده شدن برای یک اتقاق بزرگ و مشارکت مردمی در انتخاب نمایندگان خود در مجلس می باشد.
وی با تأکید بر اهمیت سلامت انتخابات گفت: بر همه ما فرض است که نسبت به قوانین پایبند باشیم و این موضوع خصوصا باید از طرف کاندیداهای انتخاباتی رعایت شود تا بتوانیم انتخابات سالمی را برگزار کنیم.
این مقام قضایی افزود: انتخابات متعددی در طول انقلاب اسلامی برگزار شده و خوشبختانه هم ملت بزرگ ایران و هم مسئولین از تجارب خوبی برای برگزاری انتخابات سالم برخوردار هستند.
گروسی از آمادگی دستگاه قضایی در استان برای برگزاری انتخابات سالم خبر داد و افزود : شعب ویژه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل خواهد شد و براساس گزارشات مراجع ذیربط به تخلفات انتخاباتی رسیدگی خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: امنیت و آرامشی که اکنون در سایه ریخته شدن خود شهدا و انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم و برادری و اخوت که در بین مردم استان وجود دارد از خطوط قرمز ما هست و ما اجازه نخواهیم داد که برخی از سودجویان و دشمنان دین و انقلاب با فتنه گری و ایجاد مسائل و مباحث قومیتی بخواهند از خطوط قرمز تعدی نمایند.
وی خطاب به افرادی که به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور خواهند داشت گفت: بایستی کاندیداها با پایبندی به قوانین و براساس تقویم انتخاباتی که از سوی مراجع ذیربط اعلام می شود رفتار نمایند و از هرگونه قانون شکنی بپرهیزند .
رییس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در پایان سخنان خود اظهار داشت: جلسات ستاد براساس بخشنامه به صورت مرتب تشکیل خواهد شد و در صورت نیاز هم جلسات فوق العاده نیز تشکیل خواهیم داد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دبیر ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در این جلسه گفت: در اجرای ماده 67 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 1378/09/07، ستاد پیشگیری رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان در مرکز و شهرستان های استان در راستای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی و پیگیری اجرای مواد 55 ،57 ،58 ،59 ،61 ،65 و 66 قانون مذکور و فصل هشتم قانون مجازات اسلامی در سه مرحله قبل، حین، و پس از برگزاری انتخابات، با رویکرد پیشگیری از جرم تشکیل می گردد.
حاتمی افزود: براساس بخشنامه ابلاغی از سوی رییی قوه قضاییه اعضاء ستاد استانی شامل رئیس کل دادگستری استان به عنوان رییس ستاد، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان به عنوان دبیر ستاد و دادستان مرکز استان و مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای متناظر ستاد مرکزی در استان است که رئیس ستاد استان می‌تواند به تناسب موضوع از سایر دستگاه‌ها و نهادها دعوت نماید و در سطح شهرستان‌ها نیز ستادی با همین عنوان به ریاست رئیس دادگستری شهرستان واعضاء متناظر با ستاد استان تشکیل می‌گردد.
دبیر ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تصریح کرد: براساس بخشنامه ابلاغی وظایف ستاد استانی مشخص گردیده است و این ستاد با پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی د رکنار انجام سایر وظایف مشخص شده در بخشنامه اهتمام بر برگزاری انتخابات سالم و باشکوه را خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار