مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۰۵ پروژه مدرسه‌سازی در سطح استان در دست اجرا است گفت: این پروژه‌ها معادل ۹ هزار و ۶۶۱ کلاس درسی بوده و امید است که با تزریق منابع مالی مناسب در موعد مقرر، این پروژه‌ها به پایان برسد تا مشکلات فضای آموزشی بهبود یابد.
کد خبر: ۷۸۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴ 21 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی آیدین رحمانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شاخص سرانه فضای آموزشی در استان ۴.۵ مترمربع بوده در حالی که میانگین سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز ۵.۱۸ است اظهار کرد: تا چند سال آینده با جذب اعتبارات ملی و استانی و ‌کمک خیرین، گام‌های مناسبی برداشته شده و تا سالیان آینده این عقب‌ماندگی حل می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی است تصریح کرد: در این راستا پنج مدرسه خشتی و گلی در قالب ۱۱ کلاس درسی جمع‌آوری و مهر ماه امسال تحویل می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی افزود: هم‌اکنون ۲۵۵ کلاس سنگی نیز در استان وجود دارد که با شناسایی دقیق آنها، مدارس سنگی نیز پس از مدارس خشتی و گلی تا سال آینده جمع‌آوری می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۷۷ کلاس درس کانکسی در استان وجود دارد تصریح کرد: این کلاس‌ها در دو سال آینده جمع‌آوری شده و خوشبختانه اعتبارات ملی مناسبی برای جمع‌آوری مدارس کانکسی پیش‌بینی شده است.

رحمانی با اشاره به موضوع استانداردسازی مدارس استان اظهار کرد: هم‌اکنون ۶ هزار و ۲۸۲ کلاس درسی استان دارای بخاری نفتی استاندارد بوده و هیچ کلاس درسی نیز بخاری غیراستاندارد ندارد و همه ایمن هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۰۵ پروژه مدرسه‌سازی در سطح استان در دست اجرا است گفت: این پروژه‌ها معادل ۹ هزار و ۶۶۱ کلاس درسی بوده و امید است که با تزریق منابع مالی مناسب در موعد مقرر، این پروژه‌ها به پایان برسد تا مشکلات فضای آموزشی بهبود یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶ هزار و ۹۰ کلاس نیازمند مقا‌وم‌سازی هستند افزود: همچنین پنج هزار و ۶۵۶ کلاس تخریبی و نیازمند بازسازی در سطح استان وجود دارد و در این راستا نیز یک هزار و ۸۰۰ کلاس درسی مقاوم و بازسازی شده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار