امام جمعه خوی گفت : بعداز انحام واجبات خدمت به مردم بالاترین وسیله تقرب به خداوند است .
کد خبر: ۷۸۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 20 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی : حجت الاسلام سید رضی شکوری در خطبه های عبادی ، سیاسی نماز جمعه این هفته بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی ، به موضوع خدمت به بندگان خدا پرداخت و گفت : از جمله ارزشهای اخلاقی خدمت کردن به بندگان خداوند بویژه به بندگان مؤمن و صالح او می باشد .

وی افزود : از سیره و تعالیم اهل بیت(ع) استفاده می شود که پس از ادای فرایض بالاترین وسیله تقرب به خداوند متعال خدمت کردن به خلق الله است

شکوری در توضیح این بحث گفت : امام صادق(ع) در بیان پاداش رفع حوائج و نیازمندی های مردم می فرماید : كسي كه يكي از خواسته هاي برادر ديني خود را برآورد خداوند عالم در روز قيامت صد هزار خواسته او را بر مي آورد كه نخستين آنها ورود بر بهشت است .

نتایج تلخ بی تفاوتی در رفع نیازهای مردم

حجت الاسلام شکوری در قسمت دیگری ازخطبه اول اظهار داشت : در روایات متعدد انسانها از بی تفاوتی و بی خیالی در ارتباط با مشکلات و احتیاجات مردم نهی شده اند بطوریکه امام صادق می فرماید کسیکه خانه ای دارد و مؤمنی به اقامت در آن نیازمند باشد با این حال او را محروم کند خدای متعال به ملائکه خطاب می کند ای ملائکه من به عزت و جلالم قسم که او به خاطر بخل ورزیدنش هرگز ساکن بهشت من نخواهد شد .

دفاع ۸ ساله ملت ایران درسی فراموش نشدنی به ستمگران جهان داد

حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم آغاز هفته دفاع مقدس ،سالروز رحلت مرحوم شیخ طوسی ،بازگشایی مدارس ،انفجار حرمین شریفین سامرا ، ۲۵ محرم سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) به قول مرحوم شیخ مفید ،تهاجم نظامی آمریکا به کشور افغانستان را از جمله مناسبتهای هفته برشمرد .

امام جمعه خوی با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت : دفاع ۸ ساله ملت ایران علیه تهاجم حزب بعث ،ارتجاع و استکبار یکی از مصادیق بارز دفاع در دین مقدس اسلام بود که در سال ۵۹ به ملت ایران تحمیل شد و ۸ سال طول کشید .

 با فلسفه و اسرار غیبت امام عصر عج آشنا شویم

خطیب نماز جمعه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به علل غیبت امام عصر عج اظهار داشت : از جمله موضوعاتی که هم در قالب شبهه و هم بصورت سؤال نوعاً مطرح می شود این است که علل غیبت امام زمان چیست؟و امامی که غایب است چه فایده ای می تواند برای جامعه داشته باشد؟

وی در ادامه از اسرار الهی بودن ،آزمایش مردم و آزادی امام از بیعت طاغوتیان و حفظ جان امام را از جمله علل غیبت آن حضرت برشمرد و اظهار داشت : رسولخدا(ص) می فرماید : غيبت امام زمان سرّى از اسرار الهى مى باشد كه بر بندگان پوشيده است. مبادا در امر خدا شك كنید چرا كه ترديد در امر خدا کفر است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار