نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: از بزرگترین رحمات و نعمات خداوند به طلاب این است که آنها را در مسیر تبلیغ شریعت اسلام و مکتب پیامبر(ص) قرار داده و این نوعی توفیق الهی است که طلاب در این مسیر گام می‌نهند.
کد خبر: ۷۸۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ 16 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در آیین افتتاح سال تحصیلی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی که با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: روایاتی از امام صادق( ع) به عبدالله ابن بکیر آمده است که، هر کس بر حسین(ع) گریه کند، حضرت اباعبدالله(ع) او را نظاره‌گر شده و از خدا برای وی طلب استغفار می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین در روایات آمده است که اگر بنده بداند که چه پاداش و اجری برای انسان محزون از شهادت امام حسین(ع) آماده کرده، خوشحالی ‌اش بیش از حزن و غمگینی خواهد شد.

امام جمعه ارومیه افزود: از بزرگترین رحمات و نعمات خداوند به طلاب این است که آنها را در مسیر تبلیغ شریعت اسلام و مکتب پیامبر(ص) قرار داده و این نوعی توفیق الهی است که طلاب در این مسیر گام می‌نهند.

وی بیان کرد: همچنین در روایات آمده است که یک ساعت اندیشه، از یک سال عبادات بهتر است و خدا در قرآن خطاب به بنده خود فرمود اگر کسی را از مسیر هدایت خارج کرده و در مسیر ذلالت وارد کنی او را نابود کرده و اگر او را از مسیر ذلالت به سوی هدایت رهنمون کنی مانند این است که وی را احیا کرده‌ای.

امام جمعه ارومیه گفت: این مسیر نیز با معنویت و ارتباط وسیع با خدا بی‌ارتباط نیست و در این راستا، کسی که از رختخواب نرم برخواسته و عبادات کند خدا گناهان وی را می‌بخشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار