هفت دانش‌آموز شیرازی به شانزدهمین مسابقات جهانی رباتیک که قرار است در کشور مجارستان برگزار شود، راه یافتند.
کد خبر: ۷۷۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 08 September 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سرپرست تیم دانش‌آموزی مسابقات جهانی رباتیک استان فار در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: دانش‌آموزان شیرازی از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون در همه دوره‌های مسابقات جهانی رباتیک حضور یافته‌اند.

هادی تیزدست خاطرنشان کرد: امسال نیز نمایندگان استان فارس از ۱۱ سهمیه کشوری شانزدهمین مسابقات جهانی رباتیک، بیشترین سهمیه را دریافت کردند و آبان‌ماه سال جاری در کشور مجارستان برای رقابت حاضر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان شیرازی نخستین بار موفق شدند در سال ۲۰۱۶ در کشور هند با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۶۷ کشور دنیا رقابت کنند، ابراز داشت: حاصل این تلاش‌ها موجب شده تیم دانش‌آموزی شیراز در هر دوره از مسابقات افتخار آفرینی کند.

سرپرست تیم دانش‌آموزی مسابقات جهانی رباتیک استان فارس پیشرفت این گروه‌ را در گروی حمایت‌های مالی دانست و گفت: اگر از این استعدادها حمایت شود، می‌توانیم در دوره‌های بعد شرکت‌کنندگان بیشتری را برای سرفرازی فارس به مسابقات اعزام کنیم.

تیزدست بیان داشت: طی چهار سال گذشته تاکنون ۴۳ تیم از ایران به مسابقات جهانی رباتیک اعزام شده‌اند که سهم استان فارس ۱۹ تیم بوده است.

سرپرست تیم دانش آموزی مسابقات جهانی رباتیک استان فارس گفت: ایران هنوز نتوانسته در این مسابقات به مدال دست یابد و امیدواریم بتوانیم به عنوان اولین مدال‌آوران ایرانی در این رشته به کشور بازگردیم.

به گفته این مقام مسئول در این دوره از مسابقات جهانی رباتیک دانش آموزان در سه گروه رگولار، فوتبال، اوپن به رقابت می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار