مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۶ هزار و ۴٠٠ نفر در استان از این سازمان به طور ماهیانه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۷۷۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶ 07 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مقصود مقدمی‌کیا  افزود: با بهبود وضعیت اقتصادی این خانوارها و فراهم شدن زمینه اشتغال آنان دیگر نیازی به استفاده از بیمه بیکاری برای این تعداد نیست.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۶٠ هزار نفر از جمعیت آذربایجان‌غربی در قالب بازنشسته و از کار افتادگی تامین اجتماعی، ماهانه متناسب با بیمه خود مستمری می‌گیرند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون تعداد بیمه‌شدگان اصلی استان ۳۶۸ هزار نفر هستند که با احتساب خانواده‌هایشان به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسند که این تعداد حدود ۳۷.۵ درصد جمعیت استان و ۵۶ درصد جمعیت شهری را شامل می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: این تعداد در بخش‌های بیمه شدگان اجباری، مشاغل آزاد، اختیاری و توافقی تقسیم بندی شده که حق بیمه پرداخت می‌کنند و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مقدمی کیا اظهار داشت: با هدف تسریع و سهولت در امر خدمات‌رسانی و همچنین جلب رضایت حداکثری مردم سایت خدمات الکترونیک این سازمان راه‌اندازی شده و ۴۰ نوع خدمت به صورت غیرحضوری به متقاضیان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به خدمات سامانه غیرحضوری تأمین اجتماعی، افزود: خدمات سابقه‌ای دفترچه‌های تأمین اجتماعی، حمایت‌های کوتاه مدت، بازرسی و بخشی از خدمات ثبت نام کارفرمایان و بیمه شدگان از طریق این سامانه امکان پذیر است.

وی ادامه داد: همچنین خدمات ارسال لیست حق بیمه، مطالبه‌های کارگاهی، مستمری و چندین خدمات مرتبط با تأمین اجتماعی در این سایت قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند در همه ساعات شبانه روز با مراجعه به سایت الکترونیکی https://eservices.tamin.ir از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

وی بیان کرد: همچنین اپلیکیشن /mytamin/ قابل دریافت از سایت سازمان تأمین اجتماعی بوه و به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی است.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: سامانه ۱۴۲۰ این اداره کل نیز به صورت شبانه روزی آماده ارائه مشاوره‌های لازم به متقاضیان است و در صورت بروز مشکل راهنمایی‌های لازم صورت می‌گیرد.

مقدمی کیا اظهار داشت: الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعه‌های حضوری از جمله اهداف و برنامه‌های مهم تأمین اجتماعی آذربایجان غربی است.

بیمه تأمین اجتماعی یکی از سازمان‌های بیمه گر است که در کنار بیمه سلامت، عنوان بزرگترین سازمان‌های بیمه گر کشور و استان‌های مختلف را در اختیار دارد.

هم اکنون یک بیمارستان، یک دی کلینیک، سه پلی کلینیک، پنج درمانگاه تخصصی مختص سازمان تأمین اجتماعی در آذربایجان غربی فعال است و به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می‌کند.

۵۵ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند که جمعیتی بالغ بر ۴۲ میلیون نفر را شامل می‌شود./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار