مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پنج هزار کیلومتر از راه‌های این استان آسفالت نیستند، گفت: امسال پروژه روکش و آسفالت راه‌های روستایی و شهری به طول ۳۰۰ کیلومتر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۷۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶ 07 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ابراهیم مبارک‌قدم با بیان اینکه از مجموع ۱۲هزار کیلومتر راه روستایی، شهری و نیز راه اصلی و فرعی در استان، هفت هزار کیلومتر آسفالت دارند، افزود: متأسفانه سایر راه‌های استان آسفالته نیستند که امسال مقرر شده در ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان پروژه روکش و آسفالت اجرا شود.

وی اعتبار اختصاص یافته به این طرح را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این مبلغ از محل اعتبارات ملی و استانی سال ۹۷ و ۹۸ هزینه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین امسال چهار هزار کیلومتر از راه‌های روستایی استان که آسفالت ندارند، شن‌ریزی، تسطیح و ترمیم می‌شوند.

وی اضافه کرد: امسال تاکنون پنج کیلومتر از پروژه‌های بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی و فرعی استان آسفالت شده و 28 کیلومتر نیز آماده آسفالت است.

مبارک‌قدم با بیان اینکه ساخت نزدیک به 14 کیلومتر بزرگراه در محدوده راه‌های استان اجرا می‌شود، گفت: پروژه احداث بزرگراه خوی- ایواوغلی، بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب و بزرگراه محور نقده- پیرانشهر از جمله این طرح‌های راهسازی هستند که برای این پروژه‌ها 330 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات بهسازی و تعریض نیز در محورهای ارومیه- اشنویه، شاهین‌دژ- تکاب، ریحان آباد- جارچلو- شهرک صنعتی در ارومیه و جاده خوی به قطور اجرا می‌شوند.

به گزارش فارس، آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و بزرگراه است./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار