امام جمعه ارومیه با اشاره به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی گفت: دشمنان نظام برای تاثیرگذاری بر روی فرزندان، نمادهای غربی بر لوازم آموزشی درج کرده‌اند و توزیع می کنند.
کد خبر: ۷۷۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ 06 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: مسئله عزاداری برای حضرت سیدالشهداء (ع) با فطرت انسان مطابقت داشته و عزاداری و گریه برای مصائب امام حسین (ع) توسط پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت(ع) اجرا و سفارش شده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی افزود: دشمنان نظام برای تاثیرگذاری بر روی فرزندان نمادهای غربی بر لوازم آموزشی درج کرده‌اند و توزیع می کنند اما خانواده ها سعی کنند لوازم تحصیلی فرزندانشان را از اجناس ایرانی با نمادهای ملی و دینی تهیه و از تولید ملی حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: در اول شهریور ماه روز پزشک نام گذاری شده بود و امروز باید پزشکان ما با معنویت آمیخته شوند و از منش ابوعلی سینا الگو گیری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: پزشکان به فکر مال اندوزی نباشند و در کنار مردم باشند و سعی کنند در مجالس و صف های اول نمازهای جماعت حضور داشته باشند.

قریشی به ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام از اساسی ترین  اعمال به شمار می رود و بر همه مردم و اقشار واجب است این عمل را به جای بیاورند.

امام جمعه ارومیه افزود: کراوات زدن مدیر استانی زیبنده نیست و سعی نکند خودش را شبیه میهمانان خارجی کند.

وی گفت: در تاسوعا و عاشورا که عموم مردم در خیابان ها حاضر خواهند شد و برای امام حسین (ع) عزاداری خواهند کرد تلاش کنند عزاداری مقدس داشته باشند.

قریشی تصریح کرد: بانوان حجاب و عفاف خود را رعایت کنند و حرمت این ایام را نگه دارند، عزاداران و دسته جات حضرت سیدالشهداء (ع) نیز سعی کنند نظافت را در معابر رعایت کنند و مادحین هم در اشعار و مدح های خود دقت لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار