جلسه توسعه همکاریهای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بنیاد علوی در حاشیه بازدید از توانمندی های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و کارآفرینی این نهاد برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 01 September 2019


به گزارش  تابناک آذربایجان غربی دکتر امین رستم زاده رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به فعالیتهای مختلف این نهاد انقلابی اظهار کرد: این نهاد با بهره گیری از اعضای متخصص هیات علمی توانمند آماده ورود به کارهای علمی و پزوهشی بدیع در راستای رفع نیازهای مردم و جامعه است و از هر اقدامی که منجر به رشد و توسعه در استان شود حمایت می کند.
وی افزود:بنیاد علوی و جهاد دانشگاهی استان با مشارکت یکدیگر می توانند گامهای بزرگی در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه و رونق تولید که از تاکیدات مقام معظم رهبری است بردارند که با هم افزایی مدیریتی، علمی و مادی هر دو نهاد می توان به این مهم دست پیدا کرد.
رستم زاده گفت: مناطق محروم باید با یک کار جهادی علمی به یک باز آفرینی مولفه های پایدار توسعه برسند و این رویکرد یکی از اولویت‌ها و تجارب بسیار موفق جهاددانشگاهی استان در مناطق محروم در بین سایر دفاتر در استان آذربایجان غربی است.
وی گفت: حمایت‌های بنیاد علوی باید ملموس و مشخص و در قالب طرح‌های تعریف شده علمی اجرایی این نهاد و یا مدنظر آن بنیاد در یک پروسه مشخص شکل بگیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: اعتماد به توان داخلی از بُعد علمی و اجرایی در تحقق اقتصاد پویای درون زا نقش بسیار مهمی دارد که متاسفانه از برکات آن در عمل غافل هستیم و باید با اعتقاد و اعتماد به نهادهای علمی انقلابی این تعلل جبران ناپذیر را از فراروی چرخ‌های توسعه و پیشرفت کشور برداشت.
دکتر احسان حبیبی مدیر طرح ملی ابادانی و پیشرفت شهرستان‌های الگوی بنیاد علوی نیز در این جلسه با بیان اینکه بنیاد علوی در راستای طرح آبادانی و توسعه با ابزارها و امکاناتی که دارد می تواند در تمام مراحل رشد یک مجموعه یاری رسان باشد افزود: بنیاد علوی با توجه به تفویض اختیارات استانداری هر منطقه به این بنیاد می تواند با در اختیار گذاشتن امکانات، نقش تسهیلگری خود را در تسریع فرایند کارها در راستای توسعه و آبادانی منطقه ایفا کند.
دکتر حبیبی ادامه داد: بنیاد علوی می تواند هر مجموعه ای که توانایی رشد دارد را در تمام مراحل کار از شکل گیری و کسب مجوز تا مرحله رشد ، اموزش و ترویج به صورت همه جانبه یاری رسان باشد.
وی با بیان اینکه بنیاد علوی می تواند با سرمایه گذاران بخش خصوصی و شبه دولتی _ خصوصی تعامل کند تصریح کرد: بنیاد علوی می تواند با امضا تفاهم نامه یا توافق نامه ای با جهاد دانشگاهی، مزارع الگویی را در چالدران با توجه به پتانسیل بالای این نهاد ایجاد کند.
مدیر طرح ملی ابادانی و پیشرفت شهرستان‌های الگوی بنیاد علوی با بیان اینکه طبق بازدید از مراکز رشد و پرورش گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، این نهاد پتانسیل بالایی در این حوزه دارد گفت: توجه به بومی بودن و قابلیت ترویج و تسری گیاهان دارویی در آذربایجان غربی می توانیم با همکاری هم آموزشهای لازم را به صورت پایلوت در چالدران با همکاری این نهاد اجرایی کنیم.
وی با اشاره به الگوی فعالیت بنیاد علوی تصریح کرد: بنیاد علوی در طول بازه 5 ساله وارد حوزه کسب و کار ها شده و بدنبال تصدی گری در آن حوزه نیست لذا فضای خوبی را برای همکاری با سایر نهادها هموار می کند.
دکتر حبیبی اشاره به ارائه خدمات این بنیاد اظهار کرد: بنیاد علوی می تواند در بخش استعلام، اعطای زمین با هزینه کم در مناطق صنعتی، تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی آنهم در بازه کمتر از 1.5 تا 2 ماهه، اموزش نیروی کار و ایجاد مراکز پایلوت الگویی خدمات ارائه کند.
همچنین مهندس فلاح مسوول استانی طرح‌های بنیاد علوی در آذربایجان غربی نیز در ادامه با اشاره به برنامه‌های این بنیاد در استان گفت: شهرستان چالدران یکی از شهرستانهای هدف این بنیاد در کشور انتخاب شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های این نهاد از اعلام آمادگی بنیاد علوی جهت رفع محرومیت های شهرستان استقبال کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار