بازیکن پشت خط‌زن ارومیه‌ای تیم ملی نوجوانان ایران گفت: با توجه به پیروزی ارزشمند مقابل کلمبیا در سومین مسابقه از رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۹ جهان، فردا /یکشنبه/ با روحیه و انرژی خوبی به مصاف تیم قدرتمند ایتالیا می‌رویم.
کد خبر: ۷۷۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵ 24 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی بردیا سعادت پس از پیروزی سه بر یک ایران در مقابل تیم ملی کلمبیا افزود: با توجه به شکست روز گذشته برابر جمهوری چک، برگشتن به جریان مسابقات سخت بود، حتی در ست اول هم این نکته دیده می‌شد که بازی را واگذار کردیم ولی با برنامه کادرفنی موفق شدیم با قدرت به مسابقه برگردیم.

وی بیان کرد: حالا با انرژی خوب آماده هستیم تا به مصاف ایتالیا برویم و امیدوارم بتوانیم با  کسب مقامی مناسب، دل مردم را شاد کنیم و به نوعی تلاش‌های کادرفنی را به ثمر برسانیم.

«بردیا سعادت» بازیکن پشت خط‌زن ارومیه‌ای با درخشش در سومین دیدار تیم ملی نوجوانان ایران مقابل کلمبیا در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ تونس، امتیازآورترین بازیکن میدان لقب گرفت.

سعادت در بازی باکلمبیا با نمایش خوبی که داشت، ۱۵ امتیاز با اسپک، ۳ امتیاز با دفاع روی تور و در مجموع ۱۸ امتیاز برای ایران کسب کرد؛ این بازیکن کاپیتان تیم ملی نوجوانان ایران در مسابقات ۲۰۱۸ قهرمانی آسیا - تبریز بود.

طی ۲ روز گذشته نیز «امیرحسین توخته» دیگر بازیکن ملی‌پوش ارومیه‌ای با هنرنمایی خوبی که در دیدار با تیم‌های ملی بلغارستان و جمهوری چک داشت به ترتیب با کسب ۲۷ و ۱۸  امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن این ۲ مسابقه معرفی شد.

امیرحسین توخته در پست سرعتی‌زن، بردیا سعادت در پست قطرپاسور و سهیل مسعود و علی‌اصغر نبی‌زاده نیز در پست پاسور، چهار والیبالیست تاثیرگذار ارومیه‌ای در کنار امیرحسین خانی،  عبدالمختار بوش، امین خواجه خلیلی، سهیل کمال‌آبادی، مهران فیض امام دوست، امیررضا سرلک، مهدی جلوه و سجاد جلوداریان، بازیکنان حاضر در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ تونس هستند.

سال گذشته نیز چهار والیبالیست ارومیه‌ای به همراه یاشار جوادی مربی بومی این شهر در مسابقات ۲۰۱۸ نوجوانان آسیا حضور داشتند و به همراه تیم ملی به مقام سوم قاره کهن رسیدند.

«توخته» و «سعادت» به تازگی از مسابقات قهرمانی جوانان جهان در بحرین بازگشته‌اند و با توجه به کسب مقام قهرمانی از روحیه بالا و آمادگی بسیار خوبی برخوردارند.  

شانزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان جهان از ۳۰ مرداد تا هشت شهریور در حال پیگیری است؛ نوجوانان والیبال ایران در ادامه این رقابت‌ها و در آخرین دیدار مرحله گروهی از ساعت ۲۰ فردا یکشنبه چهارم شهریور ماه برابر ایتالیا صف‌آرایی می‌کنند.

در گروه‌بندی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان و در گروه یک برزیل، تونس، کوبا، تایوان و بلاروس، در گروه ۲ ایران، ایتالیا، جمهوری چک، کلمبیا و بلغارستان، در گروه سه ژاپن، مصر، آرژانتین، آلمان و مکزیک و در گروه چهار روسیه، کره‌جنوبی، آمریکا، نیجریه و دومینیکن هم گروه هستند.

در پایان مرحله مقدماتی از هر گروه چهار تیم به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند و تیم‌های پنجم هر گروه برای کسب رتبه‌های ۱۷ تا ۲۰ با هم رقابت می‌کنند.

در ۱۵ دوره گذشته، ایران ۱۱ بار در مسابقات نوجوانان جهان شرکت کرده است و با ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز، پس از تیم‌های برزیل و روسیه سومین تیم پرافتخار تاریخ مسابقات محسوب می‌شود.

در آخرین دوره این مسابقات که در سال ۲۰۱۷ به میزبانی بحرین برگزار شد، ایران با هدایت «محمد وکیلی» به مقام قهرمانی رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار