رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت با بیان اینکه این شهرستان با 235 مسجد، فضای کافی و مناسبی دارد، گفت: سرانه مسجد در سردشت به ازای 502 نفر یک مسجد بوده که دو برابر سرانه کشوری و نزدیک به سرانه جهانی است.
کد خبر: ۷۷۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ 24 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی: رحمان شمسی امروز در مراسم همایش سنگربانان مساجد که به مناسبت روز جهانی مسجد در مسجد النبی (ص ) شهر میرآباد برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد در دنیای اسلام اظهار کرد: یکی از برکات مساجد مولود انقلاب اسلامی ایران بود که از همین مساجد ریشه گرفت و امروز به یکی از مقتدر‌ترین و قدرتمند‌ترین کشورهای جهان مبدل شده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان با 235 مسجد، فضای کافی و مناسبی دارد، افزود: سرانه مسجد در جهان به ازای 436 نفر یک مسجد، در کشور به ازای یک هزار و 41 نفر یک مسجد و در سردشت به ازای 502 نفر یک مسجد بوده که دو برابر سرانه کشوری و نزدیک به سرانه جهانی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت نبود برنامه‌های آموزشی منسجم و به روز قرآنی و فرهنگی، عدم حمایت از جوانان فعال، جریان سازی و وجود جریانهای انحرافی، نداشتن فضاهای آموزشی، عدم توجه به کیفیت ساخت مساجد و هزینه گزاف و اسرافی برای تزئینات و مکان یابی نادرست و تراکم نامتعادل و نبود منابع درآمدی پایدار را از مشکلات مساجد شهرستان عنوان کرد.

4 میلیون مسجد در جهان ظرفیتی بالقوه برای معرفی ارزش‌ها

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سردشت نیز در این مراسم گفت: بهره‌گیری بیشتر از کارکردهای مساجد زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی و رفع مشکلات مردم خواهد شد.

 ماموستا«رحمان باروزه» کارکردهای مسجد را به عنوان پایگاه اصلی وحدت و انسجام امت اسلام  تبیین کرد و افزود: وجود حدود 4 میلیون مسجد در جهان، ظرفیتی بالقوه برای معرفی ارزش‌های الهی است.

وی تصریح کرد: مسجد پایگاهی برای تربیت انسان‌های وارسته و مرکزی برای رفع مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بصیرت افزایی سیاسی امت اسلام است.

 نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سردشت بر جذب حداکثری جوانان در مساجد تاکید و اظهار کرد: تربیت جوانان بر اساس آموزه‌های اصیل اسلامی راهکاری برای خنثی کردن جنگ نرم دشمنان است.

وی با بیان اینکه این شهرستان 235 مسجد دارد، بیان کرد: تلاش برای فراگیر کردن برنامه‌های مذهبی، اجتماعی و فرهنگی  در این مساجد رسالتی است که در دستور کار قرار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار