نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با تاكيد بر اينكه موضوع فلسطين همچنان محوري ترين مساله جهان اسلام است، گفت: سكوت جامعه اسلامي در خصوص جنايات اخير رژيم صهيونيستي قابل قبول نيست و بايد سران كشورهاي اسلامي در اين باره واكنش نشان دهند.
کد خبر: ۷۷۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳ 23 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۱ شهریورماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه، با اشاره به اینکه مساجد کانون‌های توحید هستند، گفت: مساجد، محور اصلی انقلاب بودند و از این رو باید مساجد را زنده نگه‌ داشت و مشکلاتی که باعث کم‌رونقی مساجد می‌شوند، را آسیب‌شناسی و رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: مدیران و متولیان مساجد باید سرآمد محلات باشند، علت حضور کم‌رنگ جوانان در مساجد باید بررسی شود و نفوذ جوانان به هیئت امنای مساجد را باید مشاهده کنیم.

قریشی با اشاره به فرارسیدن ۲۳ ذی‌الحجه؛ روز مباهله تأکید کرد: گرامیداشت این روز برای تمامی مسلمانان ضروری است، علما و روحانیان باید جریان روز مباهله را در مجالس مطرح کنند تا فضیلت امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) و حسنین بیش از پیش بر همگان مشخص شود.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیئت دولت به‌مناسبت هفته دولت، بیان کرد: مقام معظم رهبری درخصوص دو مقوله مهم اقتصادی و اجتماعی رهنمودهای زیادی را به دولتمردان ارائه کردند و اگر مسئولان به‌صورت جهادی وارد حل مشکلات شوند، قطعاً کشور ما تکه‌ای از بهشت خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مسئولان باید با عزم جهادی وارد حوزه مشکلات تولیدکنندگان شده و هرچه سریع‌تر این موانع را مرتفع کنند.

وی با تأکید بر اینکه هدف اسلام، تقسیم ثروت بین عموم مردم به‌صورت عادلانه است، یادآور شد: متأسفانه مدیران اقتصادی روند خوبی در کشور ایجاد نکرده‌اند و فاصله ثروتمندان و فقرا بسیار بیشتر شده است. اسلام با سرمایه‌داری مخالف و به‌دنبال گشایش و آسایش در زندگی مردم است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار