رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس از کسب مقام نخست مسابقات آسیا و اقیانوسیه طناب‌زنی توسط تیم طناب‌زنی دختران این هیئت در رشته نمایشی "دبل داچ انفرادی" خبرداد.
کد خبر: ۷۷۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 23 August 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم: سیروس پاک‌فطرت اظهار داشت: در این دوره از مسابقات همچنین تیم طناب‌زنی استان فارس مقام سوم "سرعت دبل داچ انفرادی" را به خود اختصاص داد.

وی با تشریح جزییات مسابقات آسیا و اقیانوسیه طناب‌زنی بیان کرد: در این دوره از مسابقات که در شهر اینچئون کره‌جنوبی برگزار شد، تیم رده سنی 16-15 سال فارس شامل نگین نریمانی، حدیث شبانی و مریم حسینی‌سرائی با مربیگری فاطمه شیبانی از شیراز در دو ماده نمایشی دبل داچ انفرادی و ماده سرعت دبل داچ انفرادی با کسب مقام در رده سنی خود به مرحله دوم راه پیدا کردند.
رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس خاطرنشان کرد: صبح سومین روز مسابقه مقام آوران همه رده‌های سنی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در ماده نمایشی دبل داچ انفرادی تیم ایران موفق شد مقام نخست قهرمانی را بدست آورد و تیم‌های کره‌جنوبی و هنگ‌کنگ نیز مقام دوم و سوم را کسب کردند.

پاک‌فطرت بیان کرد: برافراشته شدن پرچم ایران، به همراه نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران زینت بخش دریافت جام قهرمانی، حکم و جوایز ورزشکاران مسابقات آسیائی بود.

وی گفت:در ماده سرعت دبل داچ انفرادی برگزار و تیم ایران به مقام سوم قهرمانی دست یافت و صاحب مدال برنز شد و تیم‌های هنگ‌کنگ و کره‌جنوبی نیز به ترتیب مقام اول و دوم را کسب کردند.

پاک‌فطرت تصریح کرد: در این دوره از مسابقات فاطمه شیبانی بانوی ورزشکار شیرازی نیز به عنوان تنها داور بین‌المللی ایران در بالاترین سطح رقابت‌های آسیایی طناب‌زنی کشور کره‌جنوبی به قضاوت پرداخت.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس گفت: در پی کسب مقام قهرمانی آسیا و اقیانوسیه تیم طناب‌زنی دختران فارس به نمایندگی از ایران و به دعوت سفیر جمهوری اسلامی ایران با وی در کره جنوبی دیدار و گفت و گو کردند.

وی گفت: در این مراسم میترا روحی رئیس انجمن طناب زنی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور گزارشی از مسابقات ارائه و سپس سعید بادامچی شبستری سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی ضمن تبریک کسب مقام قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، ورزشکاران دختر را الگوی دختران مسلمان در جهان دانسته و کسب این موفقیت‌ها را فرصت مناسبی دانست تا ثابت کند زنان در ورزش ایران فعال بوده و تبلیغات منفی در خارج از کشور را خنثی می‌کنند.

ورزشکاران تیم طناب زنی استان فارس که در مسابقات آسیایی کره جنوبی شرکت کرده بودند، شامل طهورا سجادیان، پارمین یوسف، کیمیا پاک‌فطرت، حدیث شبانی، مریم حسینی سارایی، روژان زارعی و نگین نریمانی است.

سرپرستی این تیم را میترا روحی رئیس انجمن طناب‌زنی فدراسیون ورزش‌های همگانی و مربیگری را نیز فاطمه شیبانی مسئول کمیته طناب‌زنی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس برعهده داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار