کد خبر: ۷۷۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 23 August 2019

پزشکان ضامن سلامت جامعه ، امنیـت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می بخشند.

یکم شهریور روز پزشک بر جامعه پزشکی و تمامی پزشکان متعهد کشور، مبارک باد

وظیفه ذاتی یک پزشک برگرداندن سلامت به جامعه و تشخیص صحیح است

روز پزشک ، فرصتی برای بازخوانی و بازنمایی تلاش و بهانه ای برای ادای احترام به این قشر نخبه و نجاتگر است که برای نجات جان انسان ها می کوشند و خاطرات تلخ و شیرین فراوانی از سال ها کوشش در چنته شان انباشته اند .

حرفه پزشکی دارای فراز و نشیب های زیادی است . با نجات جان انسانی لبخند بر لبان همراهان بیمار نشانده می شود و با مرگ انسانی دیگر، غبار غم بر چهره کادر درمانی، مردم و همراهان بیماران می نشیند و به یقین این حرفه دارای تلخی و شیرین های زیادی است.

پزشکی حرفه ای است که هیچ زمانی انسان ها از آن بی نیاز نبودند و پزشکان با ادای یک سوگند متعهد می شوند به نجات زندگی بیماران بپردازند، اما رسالت آنها تنها محدود به قابلیت و توانایی علمی پزشکی نمی شود، بلکه یک پزشک ماهر علاوه بر داشتن تخصص در امر خطیر پزشکی باید به ویژگی های دیگری نظیر بردباری، راز داری، نیک خلقی، مهارت های ارتباطی و ... آراسته باشد.

در فرهنگ اسلامی، ارزش دانش گرانقدر پزشکی و فعالیت حرفه‌ای طبیب تا بدان اندازه والا و عظیم است که احیای جانی برابر با حیات همه‌ جان‌هاست . مردم نه فقط برای جستجوی تسکین که در مقام هدایت و مشاوره گاه در تمامی ابعاد زندگی پزشک را محرم و امین خود شمرده و او را پی جویی می‌کنند

کارشناسان معتقدند، پزشکان به دلیل شرایط سخت کاری زمان زیادی را به حرفه خود اختصاص می‌دهند و از این رو تا حدی از مسائل دیگر زندگی‌ دور می‌شوند و از جمله ساعات کمتری را در کنار خانواده‌هایشان می‌گذرانند که پیامدهای ناخوشایندی را برایشان به همراه دارد.‏

‏ آنان همچنین می‌گویند، از جمله مشکلات پزشکان می‌توان به اقتصاددرمان،اشتغال و آینده پزشکان جوان،بیمه ونظام درمانی کشور اشاره کرد.

امیدواریم نامگذاری این روز در کنار توجه به مشکلات و چالش های حوزه پزشکی کشور فرصتی برای پرداختن به مشکلات و خواسته های صنفی پزشکان باشد و بخشی از مشکلات از روی دوش این عزیزان برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار