بانوان دوومیدانی کار نابینا و کم‌بینا در حالی تمرینات خود را به دلیل نداشتن پیست مناسب در خیابان‌ها و پارک‌های استان همدان پیگیری می‌کردند تا در مسابقات لیگ باشگاهی و شانس مجدد انتخابی تیم ملی در ساری شرکت کنند که به خاطر عدم حمایت مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از حضور در این مسابقات بازماندند.
کد خبر: ۷۷۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴ 21 August 2019

 بانوان دوومیدانی کار نابینا و کم‌بینا در حالی تمرینات خود را به دلیل نداشتن پیست مناسب در خیابان‌ها و پارک‌های استان همدان پیگیری می‌کردند تا در مسابقات لیگ باشگاهی و شانس مجدد انتخابی تیم ملی در ساری شرکت کنند که به خاطر عدم حمایت مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از حضور در این مسابقات بازماندند.

سهیلا مرادی مربی تیم دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان بانوان استان همدان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تیم دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان بانوان استان همدان در حالی خود را برای حضور موفق در مسابقات لیگ باشگاهی و شانس مجدد برای حضور در تیم ملی در ساری آماده می‌کرد که به دلیل عدم همکاری هیئت دوومیدانی و حمایت نکردن مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از نظر مالی، اعزام تیم به این مسابقات لغو شد و بانوان دوومیدانی کار نابینا و کم‌بینا شانس حضور خود را در مسابقات جهانی امارات که آخرین مرحله کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو بود، از دست دادند.

مربی تیم دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان بانوان استان همدان خاطرنشان کرد: برای حضور در رقابت‌های انتخابی، بانوان دوومیدانی کار به دلیل نداشتن پیست، تمرینات سختی را در پارک‌ها و خیابان‌ها سپری کرده بودند با این امید که بتوانند در مسابقات ساری قهرمان شوند و مجوز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنند.

وی با اشاره به عدم حمایت هیات و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از بانوان دوومیدانی کار نابینا و کم‌بینا گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تنها ۲ روز در هفته پیست این استان را در اختیار بانوان نابینا و کم‌بینا قرار داده بود و دوومیدانی کاران برای انجام تمرینات دوومیدانی در روزهای دیگر مجبور بودند در خیابان‌ها و پارک‌ها به تمرینات بپردازند تا خود را برای مسابقات انتخابی تیم ملی آماده کنند. حتی یکماه قبل از شروع مسابقات دو بار نامه نگاری کردیم که دوومیدانی کاران نابینا و کم‌بینا برای انجام تمرینات نیاز به پیست دارند و در جواب گفتند مشکلی برای استفاده از پیست نیست، اما زمانی که داخل پیست رفتیم مربی تیم جانبازان و معلولان اجازه فعالیت به بانوان نابینا و کم‌بینا را نداد و گفت بچه‌های شما علاوه بر نابینایی، کر هم هستند. متاسفانه این تیم با وجود قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشور، مورد توجه مسوولان ورزش استان همدان نبودند و مسوولان استان حتی اجازه استفاده از پیست را که حق طبیعی ورزشکاران است بیشتر از 2 جلسه به دوومیدانی‌کاران نابینا اختصاص نداده بودند.

نایب رییس هیات نابینایان و کم‌بینایان استان همدان اضافه کرد: برای آماده سازی بهتر تیم به دلیل نبود فضای تمرینی برای بانوان دوومیدانی کار نابینا مجبور شدیم ورزشکاران را به خارج از شهر همدان که فضای نامناسب برای بانوان دوومیدانی کار و مملو از سگ بود، ببریم. حتی به اداره ورزش و جوانان استان همدان گفتیم ساعت ۱۲ تا ۲ بعدازظهر را در پیست برای تمرینات دوومیدانی کاران اختصاص دهند که مورد موافقت قرار نگرفت و به ما اعلام کردند برای انجام تمرینات می‌توانید ساعت ۶ صبح در پیست حضور پیدا کنید که زمان مناسبی برای بانوان نبود.

مرادی تاکید کرد: بعد از قهرمانی تیم دوومیدانی بانوان نابینا در مسابقات قهرمانی کشور تصور می‌کردیم شرایط بهتر می‌شود و آنها مورد توجه مسوولان ورزش استان همدان قرار می‌گیرند در حالی که نه تنها مورد توجه مسوولان استان قرار نگرفتند، حتی در مسابقات شانس مجدد انتخابی تیم ملی که روز پنجشنبه 24 مرداد در ساری برگزار شد هیات استان و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان به خاطر عدم پرداخت ورودی مسابقات انتخابی ۴ ورزشکار اعزامی به این رقابتها، سبب شد تا شانس حضور خود را در مسابقات جهانی امارات که آخرین مرحله برای کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بود، به راحتی از دست بدهند.

وی در پایان گفت: دیگر هیچ شانسی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را نداریم مگر این که فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان و جانبازان و معلولان در این زمینه حمایت لازم را از این ۴ دوومیدانی کار نابینا داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار