دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان غربی گفت: متاسفانه فضای عمومی شهر بیانگر این نیست که در عید بزرگ مسلمانان غدیرخم قرار گرفته‌ایم.
کد خبر: ۷۷۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 20 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی : حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده‌سرایی ظهر امروز در جشن بزرگ عیدغدیرخم که در مسجد اعظم ارومیه و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در اعیاد اسلامی فضاسازی شهری مورد غفلت قرار می‌گیرد به طوری که عید غدیرخم نیز در این زمینه استثنا نشده است.

وی با اشاره به اینکه متولیان فرهنگی و سیستم مدیریت شهری باید برای استقبال از اعیاد اسلامی به ویژه غدیرخم برنامه‌ریزی داشته باشند و فضای عمومی جامعه را به این سمت سوق دهند، ادامه داد: رویه‌ای که اکنون وجود دارد در شان یک شهر با مردمان مسلمان نیست.

دبیراجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان با بیان اینکه از نصب یک بنر و پلاکارد با مضمون عیدغدیرخم نیز غفلت شده است، در حالی که جای جای شهر بنرهای تبلیغاتی از کنسرت‌ها و خواننده‌ها را شاهد هستیم، ادامه داد: این رویکرد برای خانواده‌های مومن و متدین آزاردهنده‌ است.

وی ضمن اشاره به اهمیت غدیرخم در بین سایر رویدادهای تاریخ اسلام، اضافه کرد: غدیر رسالت نبوت و پیامبران الهی را تکمیل کرد و با انتخاب حضرت حضرت علی بن ابی طالب (ع) نقشه شوم دشمنان در برابر اسلام شکست خورد.

سرایی با بیان اینکه مودت و حب اهل بیت (ع) در تفسیر علمای شیعه و  اهل سنت به معنای اطاعت است و مودت بدون اطاعت نفاق و نافرمانی قلمداد می‌شود، اضافه کرد: عید غدیرخم فرصت مغتنمی برای تفهیم این مسائل برای آحاد مردم است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان غربی با بیان اینکه ایران در طول چهل سال گذشته همواره مورد طمع دشمنان بوده، است، اضافه کرد: اما با توجه به اینکه ملت ما مفهوم غدیر را به خوبی دریافته و با تبعیت از رهبری مقابل دشمنان نظام و انقلاب ایستاده‌اند، همیشه‌ توطئه‌های استکبار خنثی شده است.

شروع زودهنگام برنامه‌های محرم، موجب غفلت از غدیرخم شد

سرایی با بیان اینکه متولیان فرهنگی باید به صورتی برنامه‌ریزی کنند که همه مناسبت‌های ملی میهنی و مذهبی به یک اندازه گرامی داشته شوند، به طوری که توجه بیش از حد به یک رویداد نباید باعث شود که سایر اعیاد و مناسبت‌ها در سایه قرار بگیرند و دیده نشوند.

وی آغاز زودهنگام فضاسازی ماه محرم را به نوعی اجحاف در حق غدیر دانست و اضافه کرد: از سال‌ها قبل این رویکرد شکل گرفته است و کسی بنای این را ندارد که با بدعت به وجود آمده مبارزه کند حال آنکه این روش موجب رضایت دشمنان اسلام و انحراف در تشیع نیز شده است.

دبیراجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان اضافه کرد: متاسفانه امروز به جز چند ارگان و نهاد اداری هیچ یک از مسوولین فرهنگی برنامه ای برای عید غدیر نداشتند و اقدامی انجام نشد‌.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار