مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان نیمه نخست امسال زمین بدون سند در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان باقی نخواهد ماند.
کد خبر: ۷۷۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲ 19 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی: عبدلی در گفت و گو با ایرنا افزود : طی یک‌سال گذشته ۴۹۲ سند تفکیکی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی اخذ و به واحدهای تولیدی اعطا شده است.

وی ادامه داد : با سنددار شدن اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی سرمایه‌گذاران در این اراضی می‌توانند از سند تفکیکی به‌عنوان وثیقه بانکی برای دریافت تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند.

او تاکید کرد: ایجاد زیرساخت‌های صنعتی و حمایت‌های نرم‌افزاری در قالب معاونت صنایع کوچک از مهمترین اهداف شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی است.

وی با اشاره به اینکه جرائم دیرکرد بدهی‌های معوق واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان با هدف حمایت از سرمایه گذاران بخشوده می‌شود، بیان کرد: این طرح از ۱۰ تیر امسال آغاز شد و تا ۱۰ شهریور امسال ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: براساس این طرح، بدهی واحدهای تولیدی آذربایجان غربی حداکثر تا میزان ۸۰ درصد بخشوده می‌شود.

عبدلی افزود: رفع موانع تولید، ایجاد انگیزه و افزایش سرمایه‌گذاری، رونق تولید و اشتغال‌زایی بیشتر و حمایت از تولید ایرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از عمده اهداف طرح بخشودگی جرائم دیرکرد است.

وی بیان کرد: واحدهایی که ۱۰۰ درصد اصل بدهی را پرداخت کنند از ۸۰ درصد تخفیف تعدیل بدهی برخوردار می شوند.

عبدلی گفت: واحدهایی که ۵۰ درصد اصل بدهی را پرداخت کنند مشمول ۶۰ درصد بخشودگی تعدیل بدهی می‌شوند و باقی مبالغ نیز طی یکسال در اقساط ۱۲ ماهه پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: از یکهزار و ۲۸۴ واحد به بهره برداری رسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان ۸۵۵ واحد فعال است که بیشتر در زمینه صنایع غذایی و کانی های غیرفلزی فعالیت می کنند.

عبدلی افزود: این واحدها در زمینی به مساحت ۴۴۸ هکتار به بهره برداری رسیده و برای راه اندازی آنها ۱۷ هزار و ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی بیان کرد: ۲۲ هزار و ۵۲۴ نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک ها و نواحی مشغول به کار هستند که این آمار نشان از جایگاه صنعت در آذربایجان‌غربی دارد.

آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ای به شمار می رود.

۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی آذربایجان غربی در اختیار شهرک های صنعتی بوده و ۲ هزار و ۲۰ قرارداد واگذاری زمین صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان منعقد شده است.

در حال حاضر ۲۵ واحد از ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی استان در مساحت بیش از ۶۵۰ هکتاری فعال بوده و بنگاه های تولیدی در آنها مشغول تولید محصولات مختلف است؛ ۴۲۹ واحد تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی غیرفعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار