‌ائمه جمعه سراسر کشور با هشدار نسبت به ‌اعتماد ‌به آمریکا اعلام کردند:‌ مردم و مسئولان باید بدانند همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ آمریکا قابل اعتماد نیست.
کد خبر: ۷۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 15 August 2015

‌ائمه جمعه سراسر کشور با هشدار نسبت به ‌اعتماد ‌به آمریکا اعلام کردند:‌ مردم و مسئولان باید بدانند همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ آمریکا قابل اعتماد نیست.

به گزارش فارس، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های نماز جمعه با تاکید بر اینکه خوی استکبارگری آمریکا همچنان باقی است، اعلام کردند: آمریکا با حرفه‌های تهدیدآمیز و فشار و تحریم‌های مجدد درصدد تحمیل خواسته‌های ظالمانه خود بوده بنابراین اعتماد به آمریکا و کشورهای غربی عقلانی و مقرون به صرفه نیست.

*اعتراض آقازاده‌ها به حکم دادگاه همان کاپیتولاسیون است‌

امام جمعه قزوین نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: اعتراض برخی آقازاده‌ها به حکم صادره از سوی دادگاه همان کاپیتولاسیونی است که زمانی در زمان طاغوت در کشور توسط آمریکایی‌ها جاری بود.

‌‌حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی ‌با اشاره به جوسازی‌های برخی افراد به حکم صادره علیه یکی از آقازاده‌ها اظهار داشت: چرا عده‌ای در مقابل حکم دستگاه قضا جوسازی و اعتراض می‌کنند مگر اینها با بقیه افراد تفاوت دارند.

وی افزود: جوسازی و مسائل ایجاد شده از طرف این افراد در خصوص حکم صادر شده مانند کاپیتولاسیونی است که آمریکایی‌ها در کشورمان ایجاد کرده‌ بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 5+1 نیز یادآور شد: دشمن قصد دارد در خصوص این مذاکرات در داخل کشورمان دودستگی و تفرقه ایجاد کند که باید مراقب این حیله دشمن باشیم.

‌*دشمنان بدانند ملت ایران هیچگاه تسلیم نمی‌شوند‌

امام جمعه قم نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: سازمان‌های بین‌المللی باید در قضیه خلع سلاح هسته‌ای باید به سمت خلع سلاح رژیم صهیونیستی و آمریکا گام بردارند.

‌آیت‌الله علیرضا اعرافی‌ به بهانه‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی بعد از «برجام» اشاره کرد و گفت: دشمنان بدانند ملت ایران هیچگاه تسلیم نمی‌شوند و با اتکا به ارزش‌های خود تا پایان خط ایستاده‌اند.

‌وی به روز مقاومت اسلامی و سالروز پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه اشاره کرد و گفت: این نبرد آغازگر زنجیره‌ای از پیروزی‌ها و پایان ترک‌تازی صهیونیست‌ها بود؛ حزب‌الله توانست ارتش صهیونیستی را با همه ادعایی که داشت به عقب براند.

اعرافی با بیان اینکه بیداری اسلامی در شرایط کنونی با توطئه‌هایی همراه است، عنوان کرد: دشمنان سعی می‌کنند با ایجاد گروه‌های جعلی مانند داعش و دیگر تکفیری‌ها، اختلافات داخلی در جهان اسلام را برافروزند و امروز هم می‌بینیم که در کشور مظلوم یمن، چه جنایاتی علیه مردم این کشور روا می‌دارند.

*جهان اسلام چاره‌ای جز استکبارستیزی ندارد

امام جمعه بوشهر نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: جهان اسلام چاره‌ای جز استکبارستیزی ندارد.

‌آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ‌‌با اشاره به روز مقاومت اسلامی، اظهار داشت: جهان اسلام اکنون در شرایطی است که چاره‌ای جز استکبارستیزی و مقاومت اسلامی ندارد و جامعه استکباری به سردمداری آمریکا و همراهی کشورهای متحد و گروه‌هک‌های تروریستی تصمیم به محو اسلام و کنترل انقلاب اسلامی ایران و حذف آن دارند.

وی افزود: کشورهای استکباری به دنبال نابودی تمامی چراغ‌های روشن اسلام ناب محمدی بوده و به دنبال از بین بردن فریادهای اسلام‌خواهانه و صداهای مردم مظلوم جهان هستند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: کشورهای استکباری هر روز برای اسلام مشکلی درست می‌کند و در یکی دو روز گذشته نیز به دستور آمریکا در عراق جنایتی فجیع به بار آوردند و صدها عراقی کشته شدند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه راه ما مقاومت، بیداری، جهاد و پایداری است، یادآور شد: اگر در مقابل استکبار مقاومت نکنیم استکبار به جهان اسلام رحم نخواهد کرد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: جوهره آمریکا چپاول و محو حرکت‌های استقلال‌طلبانه اسلامی، دینی و ایجاد فضایی برای چپاول ثروت کشورهاست و ساده‌اندیشانه است اگر باور کنیم آمریکا با ما از سر سازش بیرون بیاید، چراکه ماهیت آمریکا مقابله با انقلاب ایران است.

*داعش بلای جان استکبار می‌شود

امام جمعه موقت ‌ساری نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: استکبار داعش را در منطقه پرورش داده و به جنایت دست می‌زند و داعش روزی بلای جان استکبار می‌شود.

‌حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌ با بیان اینکه باید به حزب‌الله لبنان و مقاومت مردم فلسطین بپردازیم، افزود: اینها قدرت جهان اسلام را به نمایش می‌گذارند و در مقابل حملات کوبنده استکبار، مقاومت می‌کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه چهارمین قدرت نظامی و هسته‌ای دنیا در مقابل حزب‌الله لبنان، شکست خورده است، گفت: ابهت پوشالی استکبار با جان‌فشانی‌های فرزندان حزب‌الله به رهبری مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله بر جهانیان مشخص شد.

وی با بیان اینکه کودتای آمریکایی انگلیسی 28 مرداد سخنان بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: این دو کشور دست به دست هم دادند و عملیات آژاکس را برنامه‌ریزی کردند و دولت مصدق سرنگون شد و ما برای همیشه تاریخ کوتای 28 مرداد را محکوم می‌کنیم.

‌*تنها موضوع مهم برای ایران در دوران پسابرجام نحوه مواجهه با آمریکاست‌

امام جمعه مشهد نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تأکید بر اینکه جز جریان آمریکایی ملت و کشور ما در این کره خاکی هیچ دشمن دیگری ندارد، تبیین کرد: در دوره پسابرجام برای ما تنها موضوع مهم نحوه مواجهه با شیطان بزرگ آمریکاست.

‌آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی‌ با تأکید بر اینکه جز جریان آمریکایی ملت و کشور ما در این کره خاکی هیچ دشمن دیگری ندارد، تبیین کرد: در دوره پسابرجام برای ما تنها موضوع مهم نحوه مواجهه با شیطان بزرگ آمریکاست.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به مصاحبه سه روز قبل وزیر امور خارجه آمریکا با خبرگزاری رویترز، متذکر شد: در این مصاحبه جان‌کری اذعان کرد که توافق انجام شده به دلیل جلوگیری از خروج دلار آمریکا از ارز اصلی دنیا بوده است و این نشان می‌دهد تحریم‌ها بیشتر از اینکه ما را مستأصل کند خود آمریکایی‌ها را مستأصل کرده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: همچنین وزیر امور خارجه آمریکا دوباره بر برگرداندن تمامی تحریم‌ها بدون اجازه شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اهمیت گوش دادن به حرف علما در خصوص استکبار آمریکایی، توضیح داد: آنهایی که آمریکا را در منطقه بزک می‌کنند باید توجه داشته باشند که برخی حوادث در کشور در حال رخ دادن است که بدن انسان را مانند بید می‌لرزاند.

*‌آمریکا به دنبال توافق هسته‌ای نبوده و نیست‌

امام جمعه ایلام نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه عرصه سیاست‌گذاری اقتصادی کشور گره زدن حل مشکلات کشور به توافق هسته‌ای است گفت: موضع‌گیری اخیر آمریکا و وزیر خارجه این کشور بعد از توافق حاکی از این است که آن‌ها به دنبال توافق هسته‌ای نبوده و نیستند.

‌آیت‌الله محمدنقی لطفی‌ تصریح کرد: آمریکا با حرفه‌های تهدیدآمیز و فشار و تحریم‌های مجدد درصدد تحمیل خواسته‌های ظالمانه خود بوده بنابراین اعتماد به آمریکا و کشورهای غربی عقلانی و مقرون به صرفه نیست.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: آزادگان عزیز دوران دفاع مقدس نماد عزت و اقتدار و شکست ناپذیری انقلاب و نظام و ملت بزرگ ایران هستند.

لطفی ادامه داد: سال‌های مجاهدت مظلومانه و خاموش و بسیار سخت و دشوار آزادگان در اسارت‌گاه‌های مخوف عراق آن هم با شکنجه‌های قرون وسطایی ماموران سفاک از جمله مقاطع تاریخ‌ساز و فراموش‌نشدنی تاریخ پرشکوه و درخشان ملت بزرگ ایران است.

‌نماینده ولی فقیه در استان ایلام همچنین به 23 مرداد و پایان جنگ 33 روزه مقاومت اسلامی لبنان با رژیم صهیونیستی و پیروزی غرورآفرین و تاریخی حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت: پیروزی غرورآفرین و تاریخی حزب‌الله لبنان به رهبری حجت‌الاسلام سید حسن نصرالله به دست آمد و این روز به نام روز مقاومت اسلامی نامگذاری شد.

وی ادامه داد: این پیروزی بزرگ در واقع پیروزی انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران و جهان اسلام بود چرا که اگر این پیروزی به نفع رژیم سفاک صهیونیستی در طول 60 سال اشغالگری رقم می‌خورد رژیم صهیونیستی همواره خود را قدرت بلامنازع جهان و خاورمیانه معرفی می‌کرد.

لطفی تصریح کرد: اما این شکست خفت‌بار بزرگترین شکست در دوران اشغالگری برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی رقم زد و امروز رژیم صهیونیستی هم ضعیف‌ترین و هم منفورترین رژیم‌ها در جهان شناخته شد.

‌*شعار همه مسلمانان واقعی مرگ بر آمریکاست

امام جمعه ارومیه نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر با بیان اینکه اوباما در دانشگاه واشنگتن اعلام کرد شعار مرگ بر آمریکا شعار همه ایرانیان نیست و فقط تندروها مرگ بر آمریکا می‌گویند، گفت: بر هر مسلمان از نظر شرعی و متون دینی نفرت از ظالم واجب است.

‌حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی افزود: شعار همه مسلمانان واقعی مرگ بر آمریکا است که براساس آیات و روایات بر نفرت از ظالم تاکید شده و وظیفه شرعی ما نفرت از آمریکا است مگر اینکه آمریکا دست از ظلم بردارد که این موضوع هم نشدنی است.‌

خطیب جمعه ارومیه تصریح کرد: مسئولان باید از اشرافی‌گری دست بردارند و مسئول نباید روش و منش اشرافانه داشته باشد و همچنین مصرف و تبلیغ کالاهای خارجی از طرف مسئولان حرام است.

‌*‌ریشه دلارها در فتنه 88 و کودتای 28 مرداد یکی بود‌

امام جمعه موقت اصفهان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: ریشه دلارهای خرج شده در فتنه 88 و کودتای 28 مرداد که جدایی دین از سیاست را پیگیری می‌کردند، آمریکا بود.

‌حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی‌ به سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان در برابر رژیم اشغالگر صهیونیست اشاره و بیان کرد: آفرین بر حزب‌الله لبنان و سیدحسن نصرالله که 33 روز در مقابل اژدهای سمی رژیم صهیونیستی ایستاد و اسرائیل را به خاک ذلت کشاند.

وی ادامه داد: در آستانه سالروز کودتای 28 مرداد آمریکایی هستیم. کودتایی که در آن دشمن با چمدان‌های دلاری که همچون فتنه 88 با خود آورده بود، در پی جدایی دین از سیاست و کنار گذاشتن روحانیت بود، ولی این اتفاق در فتنه 88 با درایت رهبری به نتیجه نرسید.

وی در پایان گفت: هر آن کسی که امروز فریاد جدایی دین از سیاست و سیاست منهای روحانیت سر می‌دهد، نوکران حلقه به گوش آمریکا و انگلیس است.

*‌حزب‌الله ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل را به زانو درآورد

امام جمعه زنجان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت:‌ روز 23 مرداد یکی از روزهای پر افتخار در تاریخ مسلمانان واقعی و مومنان است که عامل به قرآن مجید شدند، صبر، استقامت و مقاومت جوانان انقلابی و مسلمان در کشور لبنان در برابر ارتش جهنمی رژیم جعلی، نژاد پرست و کودککش اسرائیل موجب پیروزی شد.

وی ادامه داد: همه مردم این منطقه در مقابل ارتش رژیم غاصب اسرائیل ایستادگی کرده و ارتش تا بن دندان مسلح را به زانو در آوردند.

خطیب جمعه زنجان تصریح کرد: این جوانان به برکت مقاومت در برابر ارتش جهنمی اسرائیل ایستادگی کردند اکر چه تلقی دشمن این بود که ارتش لبنان نسبت به کشورهای دیگر در مقابل رژیم غاصب اسرائیل ضعیف است اما اینگونه نشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان یادآور شد: آمریکا با همه توان پشتیبان رژیم غاصب اسرائیل بود که در حال حاضر هم در در مذاکرات پشتیبان این رژیم است و خود را متعهد به تامین امنیت اسرائیل میداند.

*مردم مومن ایران با هدایت‌های رهبری همچنان ایستاده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان همدان‌ نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ‌گفت: مردم مومن ایران با هدایت‌های رهبری همچنان ایستاده‌اند.

‌آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ‌با اشاره به روز مقاومت اسلامی اضافه کرد: دشمنان در پی گرفتن مقاومت از امت اسلامی هستند اما نمی‌دانند مردم مومن ایران با هدایت‌های رهبری همچنان ایستاده‌اند.

*خوی استکباری آمریکا با مذاکرات از بین نمی‌رود

امام جمعه موقت کرمان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ‌گفت: خوی استکباری آمریکا با انجام مذاکرات و توافق از بین نمی‌رود و این خصیصه را در رفتارشان نشان می‌دهند.

‌‌حجت‌الاسلام مهدی‌ عرب‌پور‌ به سالروز 23 مردادماه سال 85 و جنگ 33 روزه اسرائیل علیه مردم لبنان اشاره کرد و بیان داشت: این جنگ نابرابر با مقاومت و ایستادگی رزمندگان حزب‌الله خاتمه یافت و 33 روز حمله نظامی از زمین و آسمان علیه مردم جنوب لبنان موجب عقب‌نشینی صهیونیست‌ها شد.

امام جمعه موقت کرمان اظهار داشت: صهیونیست‌ها پس از شکست برابر مقاومت حزب‌الله با برنامه‌ریزی و حمایت آمریکا و دولت‌هایی مانند عربستان، عده‌ای را در قالب گروه‌های تروریستی از جمله داعش علیه مسلمانان خاورمیانه به راه انداختند.

عرب‌پور ادامه داد: خواستند با پرچم اسلام و با مارک تکفیری برابر مسلمانان به پیروزی برسند، اما باید بدانند که مقاومت مسلمانان این تروریست‌ها و اربابانشان را به شکستی دیگر می‌رساند.

وی اشاره‌ای به کودتای 28 مردادماه در سال 32 داشت و گفت: دولت آمریکا با برنامه‌ریزی سازمان سیا و حمایت انگلیس کودتایی علیه دولتی مردمی انجام دادند.

عرب‌پور افزود: کودتای 28 مرداد دولتی که با حمایت مردم و روحانیت روی کار آمده بود به مردم پشت کرده و به رهنمودهای روحانیت توجه نداشتند و در نتیجه از خارج دولت شاه را در 28 مردادماه برگرداندند.

وی ابراز داشت: این خیانت بزرگ و کودتای ننگین، لکه سیاهی در تاریخ استکبار نزد مردم ایران است.

خطیب جمعه کرمان گفت: آنچه دشمن را در برابر توطئه موفق می‌کند، این است که ما انسجام، وحدت و برادری در داخل نداشته باشیم و میان علما، مردم و دولتمردان شکاف و اختلاف باشد.

عرب‌پور عنوان کرد: مذاکرات و توافق به نتیجه برسد یا نرسد، آمریکا مستکبر است و رفتار استکباری دارد و از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به ما دریغ نمی‌کند.

وی افزود: تاکنون نیز در حرف‌ها و رفتارهای خود عمق این کینه و دشمنی را نشان داده و نمی‌تواند خود را پنهان کند.

*‌آمریکا تجزیه‌گر کشورهای منطقه

‌امام جمعه اردبیل نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: با حمایت آمریکا 35 کشور جدید در خاورمیانه با راه حل تجزیه در منطقه خاورمیانه در حال زایش است.

‌آیت‌الله سید حسن عاملی‌ به سخنان رئیس ستاد ارتش آمریکا که گفته تجزیه تنها راه حل عراق است، تصریح کرد: این سخن دقیقا بیانگر مقصد بسیار شوم آمریکایی‌ها از تحرکات آنها در منطقه خاورمیانه است و دقیقا به خاطر رسیدن به این مقصد شوم می‌گویند ایران نباید در عراق و سوریه حضور داشته باشد و ایران باید سیاست منطقه‌ای خود را تغییر دهد.

امام جمعه اردبیل افزود: اگر حضور استشاری ایران در عراق و سوریه نبود این دو کشور قطعا تا به حال تجزیه شده بودند.

عاملی راهکار غرب برای تجزیه کشورها را بالابردن تلفات از طرفین درگیری و رضایت از سر ناچاری آنها به تجزیه عنوان کرد ادامه داد: همچنان که در سودان بعد از کشته شدن 2 میلیون نفر با سلاح‌های اسرائیلی آنها را به تجزیه سودان وادار کردند و فردای تجزیه سودان، اسرائیل در سودان جنوبی پایگاه نظامی برپا کرد.

وی با اشاره به انتقال ارمنی‌های سوریه به قره‌باغ اشغال شده که به معنی نقض حاکمیت و تمامیت ارضی آذربایجان است، ضرورت جدایی قره‌باغ از آذربایجان را از برنامه‌های قطعی آمریکا و اروپا دانست.

نماینده ولی فقیه در استان از وزیر دفاع آذربایجان که اخیرا در جمع سربازان جبهه قره‌باغ گفته ما فقط با تقویت اعتقادات معنوی و مذهبی قادر به باز پس‌گیری قره‌باغ هستیم تجلیل کرد و آن را بارقه امید برای برگرداندن قره‌باغ دانست.

*«28 مرداد» یادگار سیاه جنایت آمریکا علیه ملت ایران است

نماینده ولی‌فقیه در کاشان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ‌کودتای 28 مردادماه را یادگار سیاهی از جنایت آمریکا علیه ملت ایران دانست.

‌آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سالروز حمله اتمی آمریکا به ژاپن و بمباران هیروشیما و ناکازاکی اظهار کرد:‌ اگر پرونده حیات کثیف صهیونیست‌ها را در دولت‌های گذشته آمریکا تا کنون مرور اجمالی کنیم، در می‌یابیم که شناسنامه حیات سیاسی نظامی آمریکا و صهیونیزم سراسر و یکپارچه جنایت و ظلم علیه بشریت بوده است.

نمازی با اشاره به آمار 7 هزار بمب اتم آمریکا و 200 کلاهک هسته‌ای رژیم صهیونیستی عنوان کرد: حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی در تمام دولت‌های ایالات متحده وجود داشته و هر رئیس جمهور که در این کشور به عرصه قدرت وارد شده در قبال امنیت اسرائیل تعهد داده است.

وی سپس به جنایات آمریکا در سه دهه اخیر به ایران اشاره کرد و پایه‌گذاری تروریسم در دنیا، اشغال نظامی عراق و افغانستان، حمایت از آل سعود برای حمله به یمن، پشتیبانی از رژیم آل خلیفه برای شکنجه و کشتار مردم بحرین، تشویق و حمایت از صدام برای هجوم به ایران و تحمیل کردن جنگ هشت‌ساله، حمایت از منافقین در ترور مسئولان و بمبگذاری دفتر نخست‌وزیری و حزب جمهوری اسلامی، گماردن مزدوران برای ترور مقام معظم رهبری و شهدای محراب، طراحی غائله‌های کردستان و... را از جمله توطئه‌ها و جنایات آمریکایی‌ها علیه ملت ایران برشمرد.

‌*صدور مجوز بی‌بی‌سی برای یک روز هم قابل‌قبول نیست

امام جمعه تبریز نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: با وجود اعتراف رادیو بی‌بی‌سی به دست داشتن در کودتای 28 مرداد و فتنه 88 صدور مجوز فعالیت آن در ایران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد حتی برای یک روز هم قابل قبول نیست.

‌‌آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ‌به کودتای 28 مرداد سال 1332 اشاره کرد و با بیان اینکه این کودتا حاصل اعتماد به استکبار بود که نتایجی مانند تسلط بر امور سیاسی، نظامی و فرهنگی کشور و عدم حضور مردم در صحنه را به‌ دنبال داشت، اظهار داشت: یک عده غرب‌زده‌ها از این تجربه‌ها درس نمی‌گیرند.

وی افزود: آمریکا همیشه در این فکر و خواب را می‌بیند که دوباره با ترفندهای مختلف به ایران بازگشته و بر آن مسلط شده و کودتای 28 مرداد را تکرار کند.

خطیب جمعه تبریز خطاب به بیگانگان به ویژه آمریکا و انگلیس گفت: شرایط ایران شرایط 28 مرداد نبوده الآن حکومت مردمی بوده و در صحنه هستند و ارتش مکتبی و بسیج و سپاه قهرمان در کنار هم و در آمادگی کامل قرار دارند و از همه بالاتر سایه رهبری هوشیار، مدیر و مدبر بر سر ایران اسلامی قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده خارجی و مزدوران داخلی بفهمند هیچ قدرتی نمی‌تواند در این شرایط فعلی کوچک‌ترین آسیب و ضربه‌ای به نظام اسلامی وارد کند.

‌‌*دولت در بحث توافقات هسته‌ای باید نقدپذیر باشد‌

امام جمعه موقت اهواز نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: در بحث توافقات هسته‌ای بهتر است دولت نقدپذیر باشد و باید تمام جوانب را در نظر گرفته و متن برجام را به خوبی بررسی کنیم.

‌حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی ‌تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از ابداعات بزرگ امام خمینی(ره) ابداع کلمه شیطان بزرگ برای آمریکا بوده و رمز سعادت کشور ایران شهیدانی چون تنگ سیری و شهدای 16 ساله‌ای هستند که جانانه مقاومت کردند.

‌وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به بحث مذاکرات و توافقات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ایران ١٠ سال آینده به مراتب قوی‌تر و ثروتمندتر خواهد بود و امروز آمریکا چاره‌ای به جز توافق ندارد.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تشکر می‌کنیم ولی متن این توافقات باید از سوی نمایندگان مجلس با حساسیت تمام بررسی شود.

وی اضافه کرد: در مورد توافقات باید گفت که نه جام زهر خورده و نه موفقیتی که برای آن جشن بگیریم، را کسب کرده‌ایم بلکه می توان گفت اگر در توافق هسته‌ای چیزی حاصل شد، نه محصول مذاکرات، بلکه محصول مبارزات است!

حاجتی تصریح کرد: در این زمینه بهتر است دولت نقدپذیر باشد و باید تمام جوانب را در نظر گرفته و متن برجام را به خوبی بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا در مقابل ایران کم آورده و مجبور به انجام مذاکرات بود گفت: متأسفانه خودفروخته‌های داخلی به اوباما نامه نوشته و تقاضای بیشتر شدن تحریم‌ها را داشتند اما همه باید بدانند که در این مصاف جبهه حق به پیروزی رسیده و موفق خواهد شد.

‌*توافقات هسته‌ای نیازمند بازنگری است‌

امام جمعه کرج با بیان اینکه توافقات هسته‌ای نیازمند بازنگری است، گفت:‌ مسئولان با پیروی از دستورات‌ رهبری اعتمادی به کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس نداشته باشند.

‌آیت‌الله سیدمحمدی مهدی حسینی‌همدانی ‌اظهار داشت: فریبکاری آمریکایی‌ها در زمان‌های مختلف برای ما مشخص شده است و ما نباید گول ظاهرسازی‌های آنان را بخوریم.

وی تأکید کرد: البته آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای نیز برای چندمین بار چهره فریبکارانه خود را برای ما نمایان کردند،‌ لذا این کشور قابل اعتماد نیست‌ و برخی‌ها باید خیال باز شدن درهای ارتباط با آمریکا را از سر خود بیرون کنند زیرا این خواب و خیال تعبیر نخواهد شد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه گذشته آمریکا و شرارت‌های این کشور و هم‌پیمانانش هیچگاه فراموش نمی‌شود و از یادها نخواهد رفت افزود: چگونه می‌توانیم به یک چنین کشوری اعتماد کنیم.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: توافقات هسته‌ای نیازمند بازنگری است لذا امیدواریم مسئولان با پیروی از دستورات مقام معظم رهبری تنها به آینده کشور و جوانان فکر کنند و اعتمادی به کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس نداشته باشند.

‌*آمریکا هیچ‌گاه قابل‌ اعتماد نیست‌

امام‌ جمعه بجنورد نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: آمریکا هیچ‌گاه قابل‌اعتماد نبوده و اساسا قابل اعتماد هم نخواهد بود. ‌

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی‌ بیان داشت: آمریکا به‌واسطه رفتارها و زیاده‌خواهی‌هایی که در جهان داشته غیرقابل‌اعتماد است.

وی گفت: برخی تصور می‌کنند که با مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با غرب ارتباط با آمریکا شدنی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: اساسا چنین چیزی به خاطر خوی استکباری آمریکا شدنی نیست.

وی بیان داشت: استکبارستیزی با خون مردم انقلابی و همیشه درصحنه کشورمان عجین شده است.

*«حزب‌الله» خار چشم آمریکا و صهیونیست‌هاست‌

امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه حزب‌الله لبنان به خار چشم آمریکا و صهیونیست‌ها تبدیل شده است، گفت: ملت مسلمان مقابل ظلم جهانی ایستادگی می‌کنند.

‌حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی ‌با اشاره به روز مقاومت اسلامی اظهار داشت: اگر مقاومت مردم کشورهای سوریه، یمن و لبنان وجود نداشت، امروز ایران محل جولان دشمنان شده بود.

وی با تأکید بر اینکه باید با هم‌دلی و وحدت از مبارزان اسلامی حمایت همه جانبه کنیم، افزود: دشمنان ایران اسلامی در اجرای توطئه‌های خود علیه این کشور ناکام بودند و به همین منظور امروز تغییر روش داده‌اند.

امام جمعه سمنان با اشاره اینکه مردم ایران باید نسبت به دسیسه‌های دشمنان هوشیار باشند، گفت: از مردادماه سال 32 تاکنون تمام دشمنی‌های آمریکا و انگلیس علیه ملت ایران مشاهده می‌شود و امروز آنها درصدد کشتن مسلمانان در منطقه خاورمیانه هستند.

شاهچراغی ادامه داد: امروز استکبار جهانی به دنبال تجزیه کشور عراق است که در این زمینه به اهداف خود دست پیدا نخواهد کرد؛ همچنین حزب‌الله لبنان نیز به خار چشم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تبدیل شده است؛ قطعاً مردم مسلمان منطقه مقابل ظلم جهانی با تمام قدرت ایستادگی می‌کنند.

‌*ذات آمریکا غیرقابل اعتماد است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه دنیای استعمار به چپاول سرمایه‌های این مرز و بوم پرداخته، گفت: آمریکا در نانجیبی نمره 20 می‌گیرد.

‌آیت‌الله شیخ مصطفی علما ‌با اشاره به جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی، ادامه داد: ایستادگی و مقاومت چهارمین ارتش قدرت‌مند دنیا را وادار به عقب‌نشینی و صهیونیست‌ها را مجبور به عذرخواهی کرد.

وی با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای شکست دادن جریان مقاومت در منطقه به‌کار می‌گیرد، افزود: داعش دسیسه دشمن برای عملیاتی کردن این نقشه شوم است.

خطیب جمعه کرمانشاه کلمه مقاومت را عامل هراس دشمنان و مستکبران بیان کرد و گفت: اسرائیل جنایت‌کار با همه ابزار و امکاناتی که در اختیار دارد در برابر دست خالی حزب‌الله لبنان شکست خورد و این ناشی از قدرت ایمان است.

‌این مسئول به اعتماد مصدق به آمریکا و رابطه آمریکا با وی اشاره کرد و افزود: مصدق از آمریکا ضربه خورد و مردم و مسئولان باید بدانند همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ آمریکا قابل اعتماد نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه استفاده از تجربیات گذشته را مورد تاکید قرار داد و گفت: آمریکا در نانجیبی نمره 20 می‌گیرد.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آمریکا دست اقدامات غیرانسانی زیادی زده، تصریح کرد: ذات آمریکا غیرقابل اعتماد است.

*دل به بیگانه نسپارید و هیچ گاه مغرور نشوید

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری نیز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت:‌ جدایی از ولایت، مرجعت و روحانیت چیزی جز شکست و رسوایی نیست بر همین اساس دل به بیگانه نسپارید و هیچ گاه مغرور نشوید.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ‌به 23 مردادماه روز مقاومت اسلامی و غلبه حزب‌الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه اشاره کرد و افزود: به طور قطع کسی که حق را به درستی بشناسد بر روی آن ایستادگی و مقاومت می‌کند و جنگ 33 روز جبهه مقاومت با رژیم غاصب اسرائیل هم از مصادیق بارز مقاومت و ایستادگی بر حق است.

ایشان با تاکید بر اینکه هر کس به خدا تکیه کند قطعا پیروز است گفت: شرط پیروزی و غلبه بر کفار و دشمنان تکیه بر قدرت خدا و ایستادگی بر روی مواضع حق است چرا که آمریکا، اسرائیل و قدرت‌های پوشالی در منطقه در برابر قدرت الهی حتی به اندازه یک بال مگسی نیستند.

‌وی بر پیوستگی و پیوند دولتمردان و مسئولان با یکدیگر و جدا نشدن از خط ولایت و رهبری تاکید کرد و گفت: کسانی که به دنبال اختلاف افکنی و نگاه‌های خاص هستند از گذشته عبرت بگیرند و بدانند جدایی از ولایت، مرجعت و روحانیت چیزی جز شکست و رسوایی نیست بر همین اساس دل به بیگانه نسپارید و هیچ گاه مغرور نشوید.

امام جمعه شهرکرد مسئله مذاکرات هسته‌ای را نیز یادآور شد و افزود: بعد از آن که مذاکرات تا حدودی به جایی رسید، همه مسئولان رسیدند به آن جا که باید روی پای خودمان باشیم و به اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب سال‌هاست به آن اشاره کرند روی بیاوریم.

‌*دولت مسیر انتقاد و اعلام‌نظر را برای صاحب‌نظرات متعهد باز بگذارد

امام جمعه یزد نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه کشور امروز در شرایط حساسی قرار گرفته است، گفت: دولت باید در این شرایط مسیر انتقاد و اعلام‌نظر را برای صاحب‌نظرات متعهد به اسلام و انقلاب باز بگذارد.

‌آیت‌الله محمدرضا ناصری ‌‌تاکید کرد: کشور ما اکنون در شرایط ویژه فرهنگی و اقتصادی قرار گرفته و لازم است برای اداره کشور در این شرایط، از نظر صاحب‌نظران متعهد و معتقد بهره گرفته شود بنابراین دولت باید راه را برای اعلام نظر، نقد و ارائه راهکار در این زمینه باز بگذارد و از نظرات افرادی که دلسوز واقعی نظام، انقلاب و اسلام هستند، بهره بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر راه برای انتقاد و اعلام نظر باز باشد به طور قطع از بسیاری از اشتباهات و دوباره‌کاری‌ها تکرار نخواهد شد و کشور به ثبات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بیشتری دست خواهد یافت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار