رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: تکذیب واگذاری بندر چابهار به روسیه/جلیلی اصلا نمی‌توانست با خارجی‌ها صحبت کند/عقد آریایی قانونی نیست/فلاحت پیشه: از چرچیل عذرخواهی می‌کنم و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۷۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴ 17 August 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش جامعه مدرسین به انتشار اظهارات آیت‌الله یزدی درباره آملی لاریجانی

مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین گفت: متنی که در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی منتسب شده است، سندیّت ندارد و صرفاً محتوایی مورد تأیید است که در پایگاه اطّلاع‌رسانی جامعه مدرسین منتشر شده باشد. حجّت‌الاسلام حمزه قربانی، مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، درباره متنی که در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، منتسب شده است، گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که تنها مرجع اخبار مربوط به آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین، پایگاه اطّلاع‌رسانی این تشکل است. وی تصریح کرد: سخنانی که امروز در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی منتسب شده است، سندیّت ندارد و تنها مرجع معتبر در این زمینه، پایگاه اطّلاع‌رسانی جامعه مدرسین است. گفتنی است از شب گذشته خبر‌هایی درباره اظهارات تند آیت الله یزدی خطاب به آملی لاریجانی و مرجعیت آیت الله علوی بروجردی در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

انتقاد مرتضی جوادی آملی از اظهارات آیت الله یزدی علیه آیت الله علوی بروجردی

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی، مدرس حوزه علمیه قم اظهارات آیت الله شیخ محمد یزدی درباره آیت الله محمدجواد علوی بروجردی را «صرفا سیاسی» و «غیرمفید» دانست و گفت: به نظر می‌رسد که فصل این جور ادبیات و سخن گفتن‌ها تمام شده است. مرتضی جوادی آملی در خصوص این سخنان گفت: این گونه صحبت‌ها جز ایجاد تنش برای نظام و حوزه و روحانیت نخواهد داشت و فکر نمی‌کنم دامن زدن به این صحبت‌ها بتواند خیلی مؤثر باشد. زمانی فردی در جایگاهی علمی قرار دارد و سخنانش می‌تواند سازنده و نقش آفرین باشد که در این صورت فرد اظهار نظر می‌کند؛ اما برخی صحبت‌ها صرفا جنبه سیاسی دارد و نه تنها در جهت سازندگی نظام و کشور نیست بلکه مفید هم نیست. این مدرس حوزه علمیه قم افزود: به نظر نمی‌رسد که پرداختن به این جور صحبت‌ها برای جامعه مفید باشد. ایشان به هر حال در شرایطی هستند و اظهار نظر‌هایی هم دارند؛ اما به نظر می‌رسد که فصل این جور ادبیات و سخن گفتن‌ها تمام شده و باید در جهت اصلاح ساختار حرف زد و ادبیات هم باید با این فضا سازگار باشد. جوادی آملی در پاسخ به این که آیا مرجعیت یک نهاد مردمی نبوده است و این مردم نیستند که باید مرجع را انتخاب کنند، گفت: همینطور است. چنین لحن و ادبیاتی هم هیچ وقت در حوزه‌های علمیه نبوده است. معلوم است که این صحبت‌ها جایگاهی ندارد که بتوان درباره آن اظهار نظر مثبت یا منفی کرد. من فکر نمی‌کنم که اصلا دامن زدن به این صحبت‌ها برای کشور در چنین شرایطی مفید و سازنده باشد.


نظر یک اصولگرا درباره نواصولگرایی و اسلام گرایی

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با «آزادی» گفت: «در عین حال شانس اصولگرایان به مراتب از اصلاح طلبان بالاتر است، زیرا گروه‌های مختلف اصلاح طلبی مشغول برائت جستن از عملکرد دولت هستند. مواضع اصلاح طلبان که بحث عبور از روحانی را طرح کرده یا همچنان پای دولت ایستاده‌اند نشان می‌دهد که سهامدار این دولت هستند و مردم نیز این موضوع را می‌گویند؛ بنابراین روی کاغذ شانس اصولگرایان بیشتر است و اگر بتوانند با درایت و منطق هم‌اندیشی نسبی خوبی ایجاد کنند، خواهند توانست برنده نسبی انتخابات باشند». وی در واکنش به بخش دوم اظهارات حداد عادل و استفاده از واژه «حداد عادل» نیز گفت: «این یک لفظ است. اصولگرایان خود را معتقد به اصل نظام، انقلاب و ولایت می‌دانند و با واژه اصوگرایی به این اعتقاد راسخ خود تاکید می‌کنند. حالا این عبارت به اسلام‌گرایی تغییر کند هم اتفاقی نمی‌افتد باید دید که مردم و طرفداران اصولگرایی چه تصمیمی می‌گیرند و به آن‌ها رای می‌دهند یا خیر.» واعظ آشتیانی با تأکید بر اینکه «اکنون ایجاد وحدت میان اصولگرایان بسیار سخت است»، گفت: «من فکر می‌کنم که طرح چنین موضوعاتی در ایجاد انشقاق اثرگذار است. قالیباف می‌گوید نواصولگرایی و حداد عادل می‌گوید اسلام گرایی. این‌ها در ایجاد وحدت مشکل ایجاد می‌کند». این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه آیا استفاده از واژه اسلام‌گرا به جای اصولگرا در روند ایجاد انسجام ملی که به اعتقاد همه سیاسیون مورد نیاز است، مشکل ساز نخواهد بود، گفت: «اول اینکه باید نگاه آقای حداد یا هر کسی دیگری برای ما محترم باشد. اگر به نگاه یکدیگر احترام بگذاریم قطعا ضریب درگیری‌ها کمتر می‌شود. آقای حداد هم نظر خود را گفته است، اما من فکر می‌کنم‌ ای کاش در زمانی که به وحدت و انسجام نیاز داریم از طرح برخی موضوعات پرهیز کنیم، زیرا برای جامعه و خود گروه‌های سیاسی شائبه ساز می‌شود. برخی ممکن است گمان کنند یک خط‌کشی در حال انجام است و این چالش می‌شود. رفع این چالش زمان می‌برد و این یعنی از دست دادن فرصت‌ها. به تعبیری خودمان با دست خودمان سرمان را به سقف می‌کوبیم».
 
حضور اوباما در پویش انتخاباتی جو بایدن

فعالیت‌های انتخاباتی رئیس جمهور سابق آمریکا آغاز شده و وی در حال حاضر حضور فعالی در پویش (کمپین) انتخاباتی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دارد. اوباما علاوه بر دیدار با بایدن تاکنون چندین دیدار مستقیم در واشنگتن با اعضای اصلی کمپین انتخاباتی معاون اول دوران ریاست جمهوری خویش داشته است. /نیویورک تایمز

حذف ۴ صفر با تورم ۴۰ درصدی فعلی جایز نیست

موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: حذف ۴ صفر با تورم ۴۰ درصدی فعلی جایز نیست، این طرح درد مردم را مضاعف می‌کند. اکنون و در این موقعیت این ۴ صفر دردی از مردم و کشور دوا نمی‌کند و حتی موجب اضافه شدن درد مردم هم می‌شود، چرا که تورمی را به همراه دارد و در حال حاضر که تورم نزدیک به ۴۰ درصد است اضافه کردن تورمی دیگر ظلم بزرگی به مردم و کشور است. حذف صفر برای مردم هم قابل قبول نیست و طبق نظرسنجی که از مردم شد بیش از ۷۷ درصد مردم مخالف حذف ۴ صفر هستند.

عارف نیم‌نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری دارد

مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران گفت: در جبهه اصلاحات غلامحسین کرباسچی، محمدرضا عارف، سعید حجاریان، عبدالله نوری مفید هستند و خداوند این شخصیت‌ها را بی‌دلیل و بی فایده خلق نکرده است و هرکدام در مقطعی به درد کشور می‌خورند. زمانی فکر می‌کردیم اگر پارلمان اصلاحات با حدود ۶۰۰ عضو از سراسر کشور شکل بگیرد، رئیس این پارلمان باید خاتمی باشد، اما آیا می‌شود این کار را کرد؟ اینطور نیست که موسوی خوئینی ها، عبدالله نوری یا بهزاد نبوی و حتی عبدالواحد موسوی لاری و کرباسچی را نخواستیم به مجلس بفرستیم. سقف پرش ما در انتخابات مجلس دهم محمدرضا عارف بود. حتما عارف نیم‌نگاهی به تأیید صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری دارد.

نباید مرجعیت را یک مقام حکومتی کنیم

آیت الله محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار جماران با تأکید بر اینکه به ضرب و زور مرجعیت درست نمی‌شود و یا جلوی آن گرفته نمی‌شود، گفت: متأسفانه بعضی از این افراد تندرو و افراطی به نام انقلابی گری حتی فرمایشات مقام معظم رهبری را نادیده می‌گیرند و می‌خواهند که جلوتر از ایشان حرکت کنند. تجربه گذشته نشان داده که این‌ها نه تنها اثری ندارد، بلکه نتیجه معکوس دارد. مخصوصا علما باید رعایت مسائل اخلاقی و ادبیات مناسب سیاسی اجتماعی را داشته باشند. رئیس‌جمهور مورد تنفیذ و تأیید رهبری قرار گرفته و تا وقتی که رهبری موضع خود را تغییر ندهند، رئیس‌جمهور همچنان مورد حمایت ایشان بوده و هست. مردم در رأی خود در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نشان دادند که این نوع ادبیات و فرهنگ تند و تیز افراطی گری را نمی‌پسندند.

جمع‌آوری آب‌معدنی‌های فرانسوی ۵۰ هزار تومانی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای

منصور عالی‌پور، نایب رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمع‌آوری آب‌معدنی‌های فرانسوی ۵۰ هزار تومانی که در برخی فروشگاه‌ها عرضه می‌شد خبر داد. عالی‌پور گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجاز نیستند کالا‌های لوکسی که وارداتشان به کشور ممنوع است را عرضه کنند و در ۹۵ درصد فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کالا‌های لوکس مجاز هم عرضه نمی‌شود، ولی با توجه به سلیقه مشتریان، برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تلاش می‌کنند تا نیاز‌های این دسته از مشتریان خود را برآورده کنند./آفتاب

فلاحت پیشه: از چرچیل عذرخواهی می‌کنم

عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت: خیلی‌ها هستند که مجلس را مزاحم می‌دانند و به همین دلیل از این‌که مجلس در رأس امور باشد، ناراحت هستند. برخی در مجلس چرچیل هستند. البته من می‌خواهم اینجا از چرچیل عذرخواهی کنم، چون ایشان (چرچیل) حداقل در خدمت جایگاه خودش و دولتش عمل می‌کرد. کاش این چرچیل‌ها مجلس را قوی می‌کردند، اما متاسفانه مجلس را تضعیف می‌کنند. سپاه رسما به کمیسیون امنیت اعلام کرد که ما لیستی دوتابعیتی به کریمی قدوسی ندادیم. وی درباره دیوارکشی‌ها گفت: الگوی دیوارکشی‌ها در اطراف مجلس، دقیقا از منطقه سبز یا خضراء عراق گرفتند که بعد از سقوط صدام در سال ۲۰۰۳ و آن بمب‌گذاری‌ها منطقه سبز را درست و دیوارکشی کردند. ما روز به روز این دیوار‌ها را بلندتر می‌کنیم.

عقد آریایی قانونی نیست

علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق درباره رواج مراسم عقد ایرانی در بین زوج‌های جوان گفت: ما در قانون و شرع چیزی به نام عقد آریایی نداریم و دفاتری که این مراسم را اجرا می‌کنند، غیر مجاز هستند. علی مظفری گفته دفاتری که این مراسم را اجرا می کنند پلمپ می‌شوند و همچنین عقدی که در این دفاتر انجام می‌شود در آینده برای زوجین مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. / باشگاه خبرنگاران جوان

جلیلی اصلا نمی‌توانست با خارجی‌ها صحبت کند

صادق زیباکلام درباره ادامه یافتن حملات تندرو‌ها به ظریف به خبرآنلاین گفت: شاید کسی باور نکند، ولی بخشی از آن به این بازمی گردد که آقای ظریف به انگلیسی مسلط است. آقای ظریف باادب است. آقای ظریف تحصیلکرده است. آقای ظریف برازنده است و متاسفانه از نظر خیلی از تندرو‌ها، انقلابیون و رادیکال ها، وزیر خارجه انقلابی، وزیر خارجه‌ای است که توهین کند. دیگران را تحقیر کند. پرچم آمریکا را وسط مجلس شورای اسلامی آتش بزند. تا حدودی میان تندرو‌ها از اینکه سردار سلیمانی این گونه از ظریف حمایت می‌کند اختلافاتی بوجود آمده است. تندرو‌هایی که به هر حال خیلی آبشان با سردار قاسم سلیمانی در یک جوی نمی‌رود. اگر مسئولیت مذاکرات بر عهده جلیلی بود، محال ممکن بود که او در توافق هسته‌ای یا برجام موفق شود. سعید جلیلی اصلا نمی‌توانست با خارجی‌ها صحبت کند و اساسا درکی هم از مناسبات بین المللی و اینکه آمریکایی‌ها چگونه فکر و رفتار می‌کنند، نداشت.
 
تکذیب واگذاری بندر چابهار به روسیه

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، خبر واگذاری بندر چابهار به روسیه را تکذیب کرد. «بهروز آقایی»، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، خبر واگذاری بندر چابهار به روسیه را تکذیب کرد. آقایی گفت: واگذاری بندر چابهار به روس‌ها کذب است و بازدید مدیرعامل منطقه اقتصادی استراخان صرفا جهت شناخت بیشتر با ظرفیت‌های چابهار بوده است.
 
واکنش کواکبیان به اظهارات اخیر آیت‌الله یزدی

نماینده مردم تهران در مجلس به سخنان اخیر آیت الله یزدی واکنش نشان داد. مصطفی کواکبیان در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به اظهارات اخیر آیت الله یزدی بیان کرد: اخیرا آیت الله یزدی فقیه شورای نگهبان در خصوص مجلس اظهار نظری داشتند. ایشان فرمودند: نمایندگان با وزرا در خصوص استیضاح‌ها لابی می‌کنند. در حالی که این گونه نیست و با این اظهارات کل نمایندگان زیر سؤال می‌روند. بنده از ایشان تقاضا دارم اگر مواردی را سراغ دارید معرفی کنید. وی در ادامه اظهار کرد: در خصوص پسماند‌های هسته‌ای نیز باید مسأله‌ای شفاف شود. این گونه نیست که پسماند‌های سایر کشور‌ها در کشور ما دفن شود. لازم است برای شفاف سازی در افکار عمومی این مسأله واضح بیان شود.
 
نقش ناطق نوری در شهردار شدن احمدی‌نژاد

محسن کوهکن در برنامه دست خط از حمایت ناطق نوری برای شهردار شدن احمدی‌نژاد صحبت کرد. محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در برنامه دست خط شبکه پنجم سیما از نقش حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در شهردار شدن محمود احمدی‌نژاد صحبت کرد. وی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: اگر ایستادگی ناطق نبود، احمدی‌نژاد شهردار تهران نمی‌شد.
 
گلایه‌های صریح نماینده اصلاح‌طلب از روحانی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: منکر زحمات و اقدامات شما نیستیم، اما توجه کنید که مشکلات اساسی در کشور وجود دارد که می‌توانست حل شوند، اما نشد؛ عمده‌ترین مشکل شما نبود تیم یک دست در دولت است؛ آقای روحانی چطور معاون شما در محیط زیست با این همه مشکلات محیط زیستی در کشور مسبب اصلی‌اش همین شخص آقای کلانتری است به نمایندگان مجلس توهین می‌کند و جنابعالی سکوت می‌کنید. وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور؛ چطور معاون شما قانون اساسی را مطالعه نکرده و لایحه خلاف قانون اساسی تهیه و متأسفانه شما بدون اذن رهبری به مجلس می‌فرستید و نمایندگان به دلیل مغایرت با قانون اساسی آن را برگشت زده‌اند حال باید مورد عتاب و خطاب یک معاون بی اطلاع قرار گیرند؟ نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی افزود: اگر رئیس جمهور تمایل به ایجاد فضای تعامل با مجلس دارد باید این توهین گستاخانه آقای کلانتری را ترمیم کند. جعفرزاده‌ایمن‌آبادی خطاب به رئیس جمهور با انتقاد از اینکه وضعیت کشور خوب نیست، یادآور شد: وضعیت جوانان و مردم بد است؛ از حال و روز کشاورزان، صنعتگران و تولیدکنندگان نپرسید از گیلان مظلوم هر چه بگویم کم گفته‌ام. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در هشت ریاست جمهوری شما راه آهن قزوین- رشت برقرار شد و تشکر می‌کنیم، اما بماند که یک طرفه است و زمانی این راه آهن توسعه پیدا می‌کند که به بندر انزلی، کاسپین و آستارا متصل شود که هیچ اقدامی دیده نمی‌شود و پروژه راه آهن تعطیل است.
 
حمایت تمام قد فعال اصلاح‌طلب از آیت الله مصباح یزدی
 
فعّال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی از ابتدا مبارز واقعی بوده و همواره در برابر انحرافات شجاعانه ایستاده است، گفت: بنده سخنان برخی اصلاح طلبان درباره آیت الله مصباح را قبول ندارم. صادق خرازی دبیرکل حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان در کارگاه نقد مستند «آن زمستان؛ برشی از زندگی آیت الله مصباح یزدی» گفت: بنده آیت الله مصباح را فیلسوف صمدانی، مفسر و عالم ربانی می‌دانم و جایگاه ویژه‌ای برای این شخصیت بزرگوار قائل بوده و هستم. وی آیت الله مصباح یزدی را بزرگترین متفکر حوزه عنوان کرد و افزود: به نظر بنده این مستند چهره واقعی آیت الله مصباح یزدی را نشان نداده است از این لحاظ که شخصیت ایشان بسیار والاتر از شخصیتی است که در مستند نمایش داده شده است و برخی چیدمان‌ها مورد نظر جامعه مخاطب نخواهد بود. این کارشناس با تأکید بر این که جا داشت زوایای مختلفی از زندگی سیاسی و مبارزاتی آیت الله مصباح یزدی در این مستند نمایش داده می‌شد، ادامه داد: برخی فریم‌های نمایش داده شده در مستند مورد پذیرش جامعه امروز با توجه به التهابات موجود نخواهد بود.
 
روایت عباس عبدی از یک اتفاق عجیب در صداوسیما

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: اتفاقی مهم و تا حدی عجیب در صداوسیما رخ داد که ارزش توجه و تحلیل دارد. در یک برنامه تلویزیونی سه نفر گفت‌وگو می‌کنند که یکی از آن‌ها مجری است و دو نفر مهمان نیز از گویندگان مشهور خبر و یک همکار وی هستند. مهمانان به تعریف واقعه‌ای می‌پردازند که ظاهرا در چند سال پیش و در یک برنامه تلویزیونی مطالبی را گفته‌اند که به مذاق یکی از مقامات مهم کشور خوش نمی‌آید. گوینده ماجرا می‌کوشد که نام نبرد، ولی مجری دخالت کرده و نام آقای صادق لاریجانی را به صراحت اعلام می‌کند و این نکته بسیار عجیبی است. پس از پخش آن برنامه، رئیس قوه عصبانی می‌شود و صداوسیما را متهم به حضور نفوذی‌ها می‌کند. مهمان برنامه با لحن طنز می‌گوید که ماجرا را جدی نگرفتیم، ولی گفتند دارند می‌آیند دستگیرتان کنند؟! گوینده مشهور خبر هم تأکید می‌کند که برایمان پرونده‌ای را باز کردند و احضار شدیم و با پادرمیانی رئیس اسبق صداوسیما که در جلسات گوناگون به خدمت آقای رئیس قوه رسیدند، غائله خاتمه می‌یابد.

تا اینجای ماجرا خیلی عجیب است که صداوسیما جرأت یا اجازه پیدا می‌کند که تا این حد از خطوط قرمز خودساخته عبور کند و با لحن شوخی و حتی تمسخرآمیزی به بیان این داستان بپردازند. آقای صادق لاریجانی که دیگر در موقعیت ریاست قوه قضاییه نیستند و حرف‌شان خریدار جدی ندارد بطوری‌که یکی از مدیران نزدیک به ایشان نیز بازداشت شده‌اند و اکنون با چنین برنامه‌ای مواجه هستند، بهتر می‌توانند حس کنند که دیگران در طول سالیان زیاد ریاست ایشان از اتهامات یک‌سویه علیه خودشان چه کشیده‌اند؟ اتهاماتی که همین رسانه عامل انتشار آن‌ها نیز بود. ایشان باید توجه می‌داشتند که حضور در ریاست قوه قضاییه موقتی است، دیر یا زود کسان دیگری خواهند آمد و آن پوشش و امنیت خاطری که کسی نتواند از گل کوچک‌تر به آنان بگوید از میان می‌رود. این قاعده برای همه جاری و ساری است. جالب اینکه اکنون حتی قادر به دفاع معقول از خودش نیز نیست. باید گفت که اگر صداوسیما و رسانه ملی در آن زمان آزادی عمل داشت و یک رسانه واقعی بود، نه از بیان آن انتقاد ترسی به خود راه می‌داد و نه اجازه می‌داد که مسئول دستگاه قضا چنین بی‌محابا یکه‌تازی کند و نه دادستان شهر به خودش حق می‌داد که به فوریت امتثال امر کند و برای یک مجری خبرگوی تلویزیونی به این سرعت احضاریه صادر می شد و مطابق آنچه در برنامه افشا شد، قصد بازداشت آنان را کند. در واقع ریشه اصلی بروز این مشکلات، در فقدان استقلال و آزادی رسانه بود.
 
زائری: اطمینان پیدا کردم که آیت الله علوی بروجردی، مورد اقبال قرار خواهند گرفت

محمدرضا زائری در اینستاگرام خود نوشت: آیت الله محمد یزدی تهدید کرده اند که در صورت اعلام مرجعیت آیت الله علوی بروجردی، به میدان خواهند آمد و بساط را به هم خواهند ریخت و تابلوی دفتر ایشان را پایین خواهند آورد! او در ادامه پست اینستاگرامی خود نوشته است: راستش اگر تا حالا تردیدی هم در شایستگی حضرت آیت الله علوی بروجردی داشتم با صحبت‌های آقای یزدی اطمینان کامل پیدا کردم که مرجع آینده ما حضرت آیت الله علوی بروجردی هستند و مورد اقبال قرار خواهند گرفت! تا کنون فکر می‌کردیم آقایان از جامعه بی خبرند و میزان محبوبیت و جایگاه اجتماعی خود در افکار عمومی اطلاعی ندارند، اما الآن معلوم شده که اصلا از تاریخ روحانیت و حوزه‌های علمیه نیز آگاه نیستند!
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار