رئیس شورای اسلامی شهر خوی گفت : مراسم بخش موسیقی  دومین جشنواره بین‌المللی شمش ومولانا در خوی آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۷۷۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱ 17 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک استان آذربایجان غربی ازخوی ، دکتر مجید مقدم رئیس شورای شهر خوی در آئین دومین جشنواره در بخش موسیقی بین المللی شمس و مولانا هدف از برگزاری این جشنواره را شناساندن  فرهنگ کهن عرفان اسلامی شهرستان خوی به جهانیان دانست.

مقدم در باره  پتانسیل های گردشگری خوی اشاره کرد و گفت :  آرامگاه شمس تبریزی ، مسجد مطلب خان به عنوان بزرگترین مسجد سقف باز خاورمیانه ، حمام های تاریخی ، مساجد تاریخی با معماری های کهن ایرانی اسلامی ، تفرجگاه های طبیعی گوشه ای از پتانسیل های صنعت توریستی و گردشگری این شهرستان می باشد .

رئیس شورای اسلامی در باره بخش های مختلف جشنواره ملی و بین المللی شمس و مولانا گفت : جشنواره به سه بخش مختلف ، شعر ، موسیقی و وتایپوگرافی تقسیم شده است .

مقدم در قسمتی از سخنان خود گفت : شهرستان خوی از دیرباز برای توسعه فرهنگ و کارهای فرهنگی در صف اول خدمت به جامعه و فرهنگ می باشد .

وی افزود: اولین سند راهبردی توسعه پایدار گردشگری شهرستان خوی به همت شورای اسلامی شهر ، شهرداری وبا همکاری اداره میراث فرهنگی در حال تدوین و انجام است که با اجرای این سند راهبردی ، صنعت گردشگری رونق پیدا کرده باعث  توسعه شهرستان و اشتغال زدایی برای جوانان میشود .

مقدم اضافه نمود :هرچه قدر شهر ما توسعه پیدا کنند  کشور توسعه می کند و همه ما باید دست به دست هم دهیم و در حوزه گردشگری کارهای ویژه در این زمینه انجام بدهیم . تا هم فرهنگ غنی خوی را به همه بشناسانیم و هم برای جوانان شهر اشتغال زدایی ایجاد کنیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار