مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در مرداد امسال ضریب اشغال اقامتگاه‌های استان ۸۰ درصد و ارومیه ۱۰۰ درصد بوده است.
کد خبر: ۷۷۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵ 17 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، جلیل جباری امشب در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه با بیان اینکه شرکت‌کننده‌ها در این جشنواره نسبت به نخستین جشنواره افزایش دو برابری داشته است، اظهار کرد: نمایندگان ۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی از استان‌های مختلف کشور در این جشنواره حضور دارند تا ظرفیت‌های گردشگری منطقه خود را به مردم معرفی کنند.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۳ گروه عشایری از نقاط مختلف کشور برای نمایش آداب و رسوم منطقه خود در دومین جشنواره ملی گردشگری حضور یافته‌اند، تصریح کرد: صنایع مربوط به گردشگری اعم از هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف کشور نیز با برپایی غرفه‌های مجلل سعی در معرفی ظرفیت‌های خود دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: هفت گروه آیینی از نقاط مختلف کشور در مخل برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری برنامه‌های ویژه اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ غرفه گردشگری و صنایع دستی توسط شرکت‌کننده های تمامی استان‌های کشور در دو نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی برپا شده است، تصریح کرد: شاه بیت توسعه استان گردشگری است و به دنبال معرفی ظرفیت‌های استان هستیم تا زمینه برای جذب سرمایه گذاری در منطقه فراهم شود.

جباری با تاکید بر استمرار برگزاری جشنواره‌های ملی گردشگری در استان خاطر نشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی باعث توسعه گردشگری داخلی و خارجی خواهد شد.

وی از تکمیل ظرفیت فعلی اقامتگاه‌ها و هتل‌های استان خبر داد و گفت: این امر نیاز به افزوده شدن زیرساخت‌های گردشگری را نشان می‌‌دهد و امروز بسیاری از گردشگران و مسافران در استان با کمبود اماکن گردشگری مواجه هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در پایان سخنانش گفت: در مرداد ماه امسال ضریب اشغال اقامتگاه‌های استان ۸۰ درصد و ارومیه ۱۰۰ درصد بوده است.

به گزارش فارس، دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان‌غربی از ۲۶ تا ۲۹ مرداد ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه واقع در پارک جنگلی این شهر برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار